بسیج دولت برای کاهش آلودگی هوا

به گزارشافکارنیوز،حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در گفت‌وگویی تلفنی با استاندار خوزستان در جریان آخرین تلاش‌ها و اقدامات برای کاهش آلودگی هوا و کنترل اثرات آن در این استان، به ویژه شهر اهواز قرار گرفت و دستورات لازم را در این زمینه صادر کرد.

روحانی در این گفت‌وگو از " عبدالحسن مقتدایی " استاندار خوزستان خواست تا ضمن همکاری مستمر با کارگروه رفع آلودگی هوا در دولت، پیشنهادهای لازم راپس از مشورت با نخبگان و مدیران دستگاهها برای مقابله با بروز و آثار این پدیده زیست محیطی ارائه دهد.

رئیس‌جمهور در این گفت‌وگو بر ضرورت تامین و عرضه نیازهای فوری مردم از قبیل ماسک، تمهیدات امدادی و فوریت‌های پزشکی تاکید کرد و افزود: بایستی علاوه بر انجام اقدامات لازم در این مرحله؛ برای نیازهای پس از گرد و غبار، نظیر نظافت و خدمات شهری و همچنین غبارزدایی و حفظ محیط شهری از آلودگی ریز گردها نیز پیش بینی های لازم صورت گیرد.

لازم به ذکر است به دستور رئیس‌جمهور کارگروه رفع آلودگی هوا در دولت به ریاست رییس سازمان محیط زیست و حضور تعدادی از وزرا تشکیل شده و معاون اول رئیس‌جمهور نیز بر روند اقدامات نظارت دارد.

روحانی همچنین دستور رسیدگی ویژه به بیماران و آسیب دیدگان را به وزارتخانه های بهداشت و کشور و دستگاههای مربوطه صادر کرد و سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز موظف شد تا اعتبارات لازم را با قید فوریت تخصیص دهد.