وزیر بهداشت وارد اهواز شد

به گزارشافکارنیوز،حسن هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دقایقی پیش[شامگاه سه‌شنبه] به‌نمایندگی از هیئت دولت برای بررسی وضعیت آلودگی هوای خوزستان که طی روزهای گذشته با وضعیت بحرانی هجوم گرد و غبار و ریزگردها مواجه بوده است، وارد اهواز شد.

آلودگی شدید هوا و حجم بالای ریزگردها طی هفته جاری در شهرهای مختلف جنوب غربی کشور و به‌خصوص اهواز به اوج خود رسیده و به‌شکل بی‌سابقه‌ای زندگی مردم این استان را مختل کرده است، به‌طوری که در برخی ساعات حتی امکان دید تا چند متری نیز غیرممکن شده است.

بسیاری از مردم اهواز و دیگر شهرهای آلوده طی این روزها به‌شیوه‌های مختلف اعتراض و ناراحتی خود را از این وضعیت غیر قابل تحمل اعلام کردند و گفتند که امکان و حق نفس کشیدن نیز از آنها سلب شده، افراد سالمند، کودکان و به‌خصوص بیماران تنفسی به‌شدت در مخاطره هستند و افراد عادی نیز به‌سختی می‌توانند در اماکن عمومی تردد کنند و حتی در صورت ماندن در خانه و بستن در و پنجره‌ها نیز از هجوم گرد و غبار در امان نیستند.

وضعیت بحرانی آلودگی ریزگردها باعثتعطیل شدن مدارس شد اما این چاره کار نیست و با توجه به تعطیل موقت، ساکنان اهواز و شهرهای آلوده حتی نمی‌توانند از این استان خارج شوند و به مناطق سالمتر بروند.

وزیر بهداشت بعد از ظهر امروز در مراسم رونمایی از سانتریفیوژ جدید انستیتو پاستور ایران که به‌همت محققان سازمان انرژی اتمی ساخته شده است، اعلام کرد که عصر امروز جلسه‌ای در دولت با حضور تعدادی از اعضای هیئت دولت برای بررسی این موضوع و اتخاد تصمیم مناسب تشکیل می‌شود و بعد از این جلسه نیز خود به‌نمایندگی از دولت راهی اهواز شد.

وی گفت: تا زمانی که آسیب شناسی دقیقی از مسئله آلودگی هوای اهواز و شهرهای جنوب غربی کشور نشود، نمی‌توان در مورد راه حل آن و اقداماتی که می‌توان در کوتاه‌مدت انجام داد، اظهار نظر کرد.

قرار بود معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، صبح امروز برای بررسی مسئله آلودگی هوای این مناطق و اخذ تصمیم راهی اهواز شود اما به‌علت شدت آلودگی هوا و لغو پرواز، سفر وی نیز لغو شد، با این حال حسن هاشمی وزیر بهداشت، هم اکنون وارد اهواز شده است.

وزیر بهداشت از فرودگاه برای عیادت بیماران به بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز می‌رود و بعد از آن به جلسه‌ای که در استانداری خوزستان برای بررسی آلودگی هوا تشکیل می‌شود، شرکت می‌کند. او فردا نیز همراه با مردم اهواز در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت می‌کند.

توزیع ماسک بین مردم اهواز ادامه دارد و قرار است حدود ۴۰۰هزار ماسک دیگر توزیع شود.