رئیس جمهور به مازندران سفر می‌کند

به گزارشافکارنیوز،قاسم احمدی‌لاشکی پیش از ظهر در جمع راهپیمایان روز ۲۲ بهمن شهرستان نوشهر با بیان اینکه انقلاب اسلامی پدیده‌ای نوظهور در قرن حاضر است، درباره دستاوردهای انقلاب اسلامی اظهار داشت: در سال ۵۷ تعداد ۵۶ هزار دانشجو در دانشگاه‌ها پذیرش می‌شدند اما امروز ۴.۳ میلیون نفر می‌توانند وارد دانشگاه شده و به تحصیل بپردازند.

وی به ارتقاء سطح کیفی و کمی فضاهای آموزشی، فرهنگی، ورزشی، خدمات درمانی و… در حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و افزود: حدود دو سال از تاسیس و راه‌اندازی دانشگاه میراثفرهنگی و گردشگری در شهرستان نوشهر می‌گذرد و منشاء خدمات بسیار زیادی است که به عنوان تنها دانشگاه دولتی در غرب مازندران محسوب می‌شود.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور نوشهر سال‌هاست فعالیت دارد و ماهیتش را همچنان ادامه می دهد، عنوان کرد: امسال زمین مورد نظر برای احداثساختمان جدید و مجهز دانشگاه پیام نور نوشهر خریداری شد و در آینده‌ای نزدیک کلنگ احداثآن بر زمین زده می‌شود.

وی گفت: دانشگاه آزاد چالوس اکنون بالغ بر ۱۰ رشته دکترا دانشجو جذب و تربیت می کند و دانشگاه آزاد نوشهر نیز در رشته‌های مختلف کارشناسی ارشد به تربیت دانشجو مشغول است.

احمدی‌لاشکی با تاکید بر اینکه تمام این دستاوردها از برکات نظام، انقلاب و شهدا است تصریح کرد: در حوزه فناوری نانو و سلول‌های بنیادی پیشرفت‌های خیره کننده‌ای داشتیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: هر چند دارای مشکلاتی هستیم، گرانی، تورم و بیکاری وجود دارد اما هیچ‌گاه مردم مأیوس نشدند و جامعه رو به حرکت و پیشرفت بیشتر است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال آن هستند تا پیشرفتی نداشته باشیم، افزود: گروه تروریستی داعش امروز اروپا را هم تهدید می‌کند اما کشور ما در آرامش کامل قرار دارد و در حال پیشرفت در زمینه‌های مختلف است.

وی به توطئه کاهش قیمت نفت به مرز ۴۰ دلار اشاره کرد و اظهار داشت: قیمت نفت را به حدود ۴۰ دلار کاهش دادند تا شاید مردم ایران نتوانند روی پای خود بایستند اما این خیالی باطل بود.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: برنامه‌های پیش‌بینی شده به گونه‌ای است که با همین رقم بودجه ۲۶۷ هزار میلیارد ریای هیچ مشکلی به وجود نمی‌آید.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی همچنین درباره حذف‌ یارانه بگیران در کشور تصریح کرد: امروز ۷۶ میلیون نفر در کشور یارانه می‌گیرند و از این میان آنانی که روستانشین هستند به هیچ وجه کسر نمی‌شود و کسانی که تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد هستند به طور ویژه‌تر دیده خواهند شد.

وی ادامه داد: آنانی که در شهرها زندگی می‌کنند و بالای ۲.۵ میلیون تومان درآمد دارند برای حذف مدنظر هستند و البته این برنامه‌ها و طرح‌ها برای بررسی بیشتر به صحن علنی مجلس می‌آید.

احمدی‌لاشکی از تصویب طرح جامع سیلاب در مازندران خبر داد و افزود: اعتبار ۴۴ میلیارد تومانی برای این طرح منظور شد و باید در این راستا استاندار نسبت به اختصاص و اجرای عملیات پیگیرانه در حوزه سیلاب اقدام کند.

این مسئول درباره سفر رئیس جمهور به مازندران اضافه کرد: رئیس جمهور در ماه‌های آینده و در بهار ۹۴ به مازندران سفر خواهد کرد و انتظار مردم غرب مازندران از رئیس جمهوری این است تا منطقه آزاد تجاری و گردشگری نوشهر که متعلق به غرب مازندران است را تصویب و اعلام کند.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: نصب دستگاه کمک ناوبری (D.V.O.R ) در فرودگاه نوشهر که از الزامات بود، انجام شد و عملیات فلایت چک این دستگاه هم با موفقیت به اتمام رسید و بنابراین در آیندهای نزدیک با حضور مسئولان وزارت راه و شهرسازی رسما افتتاح و به بهرهبرداری میرسد.