الازهر: عناصر داعش خوارج زمانه اند

به گزارشافکارنیوز،عباس شومان معاون شیخ الازهر مصر اعلام کرد: داعش گروهی تروریستی است که هیچ ارتباطی با دین مبین اسلام و تعالیم آسمانی و انسانی آن ندارد.

شومان گفت: این گروه تعالیم اسلامی را برای ارتکاب جرایم پلید خود تحریف کرده است.

سایت خبری الحقیقة به نقل از شومان افزود: همه کشورهای اسلامی برای مقابله با خطرات داعش علیه مردم، باید به مبارزه با این گروه برخیزند زیرا مبارزه گروه تروریستی داعش که خوارج زمانه ما به شمار می رود، واجب شرعی است. این گروه وجهه اسلام را تخریب می کند و با خدا، پیامبر و همه مسلمانان اعلام جنگ کرده است.

معاون شیخ الازهر گفت: همه مسلمانان باید از تمام امکانات نظامی، سیاسی و دینی خود برای مبارزه با داعش استفاده کنند و از کشته شدن خود در راه مبارزه با این گروه تروریستی و تکفیری نترسند.

وی درباره مشارکت در ائتلاف آمریکائی موسوم به مبارزه با داعش نیز گفت: ما عرب و مسلمانان باید ائتلافی نظامی شامل نیروهای مسلح کشورهای اسلامی برای مبارزه با خوارج زمانۀ خودمان تشکیل بدهیم.

شومان درباره افرادی که از داعش حمایت می کنند، تصریح کرد: کسانی که به هر نحو ممکن از داعش و افکارش حمایت می کنند، باید با آنها همچون برخورد با داعش برخورد کرد و آنها به سزای اعمالش رساند و مراکز دینی همه کشورهای اسلامی باید با گسترش تعالیم آسمانی و الهی دین مبین اسلام به مبارزه فرهنگی با داعش و افکار افراطی بپردازند.

وی گفت: الازهر از هر فردی که عضو گروههای گمراه است یا از این گروه ها حمایت می کند، می خواهد که به سوی خداوند متعال بازگردد و توبه کند و از ورطه گمراهی و بدبختی بیرون آید.

شومان سوزاندن خلبان اردنی را اقدامی پست و غیرانسانی توصیف کرد و افزود: دین اسلام کشتن انسان بی گناه را حرام کرده است و به کسی اجازه نداده است که حتی در زمان جنگ، انسان دیگری را بسوزاند.

وی افزود: الازهر قتل فجیع و غیرانسانی معاذ الکساسبه خلبان اردنی را شدیداً محکوم می کند و بر لزوم مجازان قاتلان وی که مفسدین در زمین هستند، تأکید می کند و از جامعه جهانی می خواهد که با داعش با جدیت مبارزه کند و اقدامات وحشیانه این گروه تروریستی پایان دهد.