به گزارشافکارنیوز،یک پدر و مادر دانشمند که هر دو محقق در زمینه مبارزه با سرطان هستند ایده تولید نسل جدیدی از داروهای ضد سرطان را توسط دختر خردسال ۸ ساله‌شان بدست آورده‌اند.

گفتنی است، ایده این دختر دارویی برای مقابله با سرطان بوده است که مانند آنتی بیوتیک‌ها برای درمان گلو درد به کار می‌روند و بتواند بیماران سرطانی را درمان کند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، آنتی بیوتیک‌ تولید شده توسط این زوج دانشمند مانند آنتی بیوتیک‌های موثر در درمان آکنه‌های پوستی است که باعثکاهش رشد عوامل ایجاد کننده آکنه می‌شود.

کارشناسان حتی دریافته‌اند برخی از آنتی بیوتیک‌های رایجی که امروزه برای درمان برخی عفونت‌ها بویژه عفونت‌های پوستی به کار می‌روند می‌توانند نقش موثری در نابودی سلولهای سرطانی داشته باشند.

حال در شیوه‌ای نوین کارشناسان در نظر دارند با شناسایی انواع آنتی بیوتیک‌ها به درمان بیماری سرطان در برخی از انواع آن بپردازند.

کارشناسان البته نمی‌گویند که تمامی انواع سرطان با استفاده از آنتی بیوتیک‌های معمولی درمان می‌شود اما امیدوار هستند استفاده از داروهایی ساخته شده تا به حال توسط انسان‌ها بتواند در درمان سرطان تا حد زیادی موثر باشد.

این زوج دانشمند اعتقاد دارند گوش کردن به نظرات کودکان به ویژه توجه به آنها از طرف والدین میتواند ایدههای خلاقانه بیشماری را به وجود آورد.