خانم ابتکار صحبت زیاد می کند / به بودجه محیط زیست کمک هم کرده ایم
گروه اجتماعی

- معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست که این روزها به دلیل مسئله ریزگردها در خوزستان مورد انتقاد جدی است در گفت و گویی نمایندگان مجلس در کمیسیون تلفیق عامل اصلی حذف بودجه پیشنهادی سازمان محیط زیست در سال ۹۴ برای مقابله با گرد و غبار دانسته و گفته است که دقیقا سه روز قبل از وقوع اولین موج گرد و غبار در یک نوبت همه اعتبارات پیش‌بینی‌شده برای مقابله با این پدیده در بودجه سال٩۴ از سوی این نمایندگان به‌صورت کامل حذف و آن را به یکی از مصارفی که مد‌نظر خودشان است، منتقل کرده‌اند.

رئیس سازمان محیط زیست، حذف ۱۱۵ میلیاردی بودجه مقابله با گرد و غبار و احیای تالاب‌ها از لایحه بودجه ۹۴ توسط نمایندگان مجلس را مورد انتقاد قرار داده و معتقد است؛ پدیده گرد و غبار علاوه بر عوامل خارجی منشاء داخلی دارد و کنترل آن نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها است.

در این خصوص با سیدسعید زمانیان دهکردی عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت و گو کردیم.

وی با تکذیب این موضوع گفت: بودجه که تا امروز مصوب نشده بوده و الان در مجلس مصوبه می گیرد و خانم ابتکار حرف زیاد می زند و زیاد صحبت می کند.

زمانیان تصریح کرد: ما در رابطه با بودجه های مربوط به محیط زیست به صورت ویژه حتی کمک می کنیم و در کمیسیون نیز همه جهت گیری ها در زمینه موضوع محیط زیست و گرد و غبار و تاکید بر چنین بودجه هایی بوده است.

وی افزود: نمایندگان چیزی را حذف نکرده اند و هر آنچه در ارتباط به موضوع محیط زیست بوده را لحاظ کرده ایم.

عضو کمیسیون تلفیق با بیان اینکه در بودجه آنچه مربوط به کلیات است با جزئیات تفاوت دارد اظهار داشت: برخی از بندها ممکن است در بودجه عوض شود اما در موضوع محیط زیست در جهت گیری های کلی هیچ نظر منفی وجود نداشته است.