استقلالی‌ها همیشه بهانه‌ای در آستین دارند!

به گزارش افکارنیوز، جمعه گذشته روز خاصی برای حمید درخشان و سوشا مکانی بود. هم پرسپولیس برد و هم گلر این تیم کلین‌شیت کرد. اتفاقات دیگری هم در بازی پرسپولیس و پدیده افتاد که در همین ارتباط با سوشا مکانی مصاحبه کردیم. ‌

یک مقدار عصبی به نظر می‌رسیدی؛ ماجرا چه بود؟
نه، عصبی که نبودم ولی ما در فصل جاری بارها از اشتباهات داوری لطمه خوردیم البته می‌دانم این اشتباهات سهوی بوده ولی برخی تیم‌های دیگر از همین موضوع سود برده و خود را در جدول بالا کشیدند.

منظورت استقلال تهران است؟
نه صرفاً استقلال نیست؛ چند تیم دیگر از اشتباهات سهوی و ناخواسته داوری سود برده‌اند اما این اتفاق برای پرسپولیس نیفتاده است.

اما طرفداران استقلال هنوز هم معتقدند تیم محبوب‌شان به واسطه اشتباه داوری دربی هفتادونهم را واگذار کرده است!‌
روی چه حسابی این حرف را می‌زنند؟!

به تکل محسن بنگر روی پای بیک‌زاده و گلی که به زعم آنها آفساید است، اشاره می‌کنند و…
استقلالی‌ها همیشه بهانه در آستین دارند! این حرف سوشا مکانی نیست؛ زمین و زمان می‌دانند در هفته‌های اخیر چه تیم‌هایی از اشتباهات سهوی داوری سود برده‌اند.

با این حساب انتظار دارید این اشتباهات سهوی داوری به نفع پرسپولیس هم باشد؟
به هیچ عنوان، ما انتظار نداریم اشتباهات داوری به سودمان باشد اما توقع داریم از این اشتباهات سهوی متضرر نشویم. مثل بازی با ملوان که پنالتی مسلم روی امید عالیشاه گرفته نشد یا در همان مسابقه مازیار زارع سه متر جلو پرید و تمام کارشناسان اعلام کردند که داور باید پنالتی را تکرار می‌کرد. از این اشتباهات غیرعمد به ضرر پرسپولیس الی ماشاءا… بوده است. حرف من این است که عدالت باید رعایت شود و دوست هم نداریم داوری‌ها به نفع پرسپولیس یا هر تیم دیگری باشد.

اما به هر حال اشتباهات داوری هم جزیی از بازی است، نیست؟
خودتان می‌گویید جزیی از بازی و نه کل بازی! خیلی نمی‌خواهم به این بحثبپردازم ولی در لیگ ۱۶ تیمی فاصله امتیازات بسیار کم است. هر تیمی با ۲ یا ۳ برد یا بالعکس با ۲ یا ۳ باخت سرنوشتش عوض می‌شود. در چنین شرایطی اشتباهات سهوی داوری خیلی به چشم می‌آید.

همه اینها به جای خود اما وظیفه کادر فنی و بازیکنان پرسپولیس در قبال هواداران چه می‌شود؟ شما اول باید خودتان ببرید و…
بله، گفتم که ما نیازی به کمک دیگران نداریم. باید قوی عمل کنیم و موقعیت‌های خودمان را تبدیل به گل کنیم. دیگر حق اشتباه نداریم. هرقدر در نیم‌فصل اول اشتباه کردیم بس است.

بی‌تعارف آیا شانسی برای سهمیه گرفتن پرسپولیس در پایان لیگ چهاردهم قائل هستی؟
اگر بتوانیم در بازی‌های باقی مانده حداکثر امتیازات را بگیریم حتی می‌توانیم به قهرمانی هم فکر کنیم. این هدف دور از دسترس نیست.

جدی می‌گویی یا شوخی می‌کنی؟!‌
کاملاً جدی گفتم!

راستی ماجرای درگیری تو و محسن ‌بنگر با رضا نورمحمدی چه بود؟
ما به یکدیگر قول دادیم که تمام اتفاقات درون بازی را در همان زمین چال کنیم و بعد از مسابقه فراموش کنیم. آن لحظه احساس می‌شد رضا که از دوستان صمیمی‌ام است محو بازی شده بود. باید با یک داد یا فریاد او را به خودش می‌آوردیم و در جریان بازی قرار می‌دادیم.

همان توپ هم به تیر دروازه پرسپولیس خورد…
دقيقاً، بايد حواسمان ششدانگ جمع باشد و در هنگام يارگيري وظايف خود را فراموش نكنيم البته رضا نورمحمدي رفيق صميميام است و بعد از بازي هم هيچ مشكلي وجود نداشت. رفاقتها سر جايش است و ميتوانيد از خود آقارضا بپرسيد.