برخی غذاهای مؤثر در درمان ناباروری

به گزارشافکارنیوز،ناباروری و عوارض آن یکی از مشکلات بزرگ زندگی امروز است. شیوع قابل توجه ناباروری و روش‏‌های درمانی آن که موجب بار عاطفی و اقتصادی سنگینی نیز می‏‌شود که دارای تبعات روحی متعددی است.

طرز تهیه غذاهای موثر در درمان کننده ناباروری

۱. نوعی حلوا: مقوی نیروی جنسی، افزایش دهنده قدرت باروری و چاق کننده بدن

دو کیلو خرماى بدون هسته را با دو لیتر آب بجوشانند تا له شود سپس عسل و قند از هر کدام نیم کیلو، زعفران ۷ گرم، آرد نان خشک نیم کیلو، پودر مغز بادام و مغز گردو و مغز پسته از هر کدام ۷۰ گرم همگی را با شیره خرما جوشانده و با یک کیلو روغن حلوا تهیه شود.

۲. نوعی غذا: مقوی نیروی جنسی، افزایش دهنده قدرت باروری، چاق کننده بدن و مناسب گرم مزاجان

۱۵۰ گرم نخود را ۲۴ ساعت در شیر گاو خیسانده و تا سه مرتبه شیر را تجدید کنند، سپس برنج را شسته، شکر سفید، دانه‌های خشخاش سفید، گندم، جو مقشر(بدون پوست)، ماش مقشر، از هر کدام ۱۵۰ گرم، مغز بادام شیرین، مغز چلغوزه، مغز پسته از هر کدام ۱۲۵ گرم، همه را آسیاب کرده و هر روز ۱۲۵ گرم آن با شیر تازه گاو طبخ شود.

۳. مرباى‏ شقاقل‏: مقوی نیروی جنسی، افزایش دهنده قدرت باروری، افزایش دهنده قدرت نعوظ و مفید برای مثانه

شقاقل تازه را یک شبانه روز در آب بخیسانند، آب را دور ریخته و یک شبانه روز دیگر آن را بخیسانند، بعد پوست آن را گرفته و بجوشانند تا نیم پخته شود، سپس عسل اضافه کرده تا به قوام آید و در ظرف شیشه‌ای نگهداری کرده و بعد از ۴۰ روز مصرف کنند.

۴. مرباى بالنگ: مقوی نیروی جنسی، افزایش دهنده قدرت باروری، مقوی معده و مفرح

پوست آن را گرفته و با آب بجوشانند تا پخته شود. سپس آب آن را دور ریخته و با عسل بجوشانند تا به قوام آید.

۵. مرباى زردک: مقوی نیروی جنسی، افزایش دهنده قدرت باروری، نرم کننده سینه

پوست زردک را تراشیده و آن را قطعه قطعه کرده و مغز وسط آن را خارج کنند، سپس با عسل و آب بجوشانند تا کاملاً پخته شود و در ظرفى شیشه‌ای نگهداری کرده و بعد از ۴۰ روز مصرف کنند.

روشی دیگر در تهیه مربای زردک که در تقویت نیروی جنسی و افزایش قدرت باروری بی‌نظیر است: زردک را ریزکرده و بجوشانند تا له شود و عسل را اضافه کرده تا با آب زردکِ جوشیده به قوام آید، به نسبت هر نیم کیلو زردک، مخلوطی ازادویه‌های گرم عود، میخک، دارچین، زنجبیل، هل، جوزبوا، زرنباد و کبابه، از هر یک دو و نیم گرم را اضافه کنند.

۶. مرباى گردو: مقوی نیروی جنسی، افزایش دهنده قدرت باروری و مقوی معده

پوست نازک روی گردوی تازه را جدا کرده و با آب و عسل بجوشانند تا به قوام آید.

۷. حلواى زردک: مقوی نیروی جنسی، افزایش دهنده قدرت باروری، مدر بول و مفتح سده کبد و نافع برای سرفه بارد و اخراج سنگ کلیه و مثانه

پوست زردک را تراشیده و مغز وسط آن را خارج کنند، سپس آن را در آب و گلاب پخته تا له شود و شیره نبات سفید با عسل مصفّی(عسلی که جوشانده و کف آن را گرفته‌اند) به آن اضافه کرده و هم زنند تا سفت شود زعفران را با گلاب ساییده در آن بریزند. مغز پسته بو داده و مغز بادام بو داده را نیم‏‌کوب کرده اضافه نمایند. همه مواد را در سینى ریخته، پهن کنند و به شکل لوزی برش دهند.

۸. حلواى سوهان: مقوی نیروی جنسی، افزایش دهنده قدرت باروری، مناسب افراد سردمزاج، کثیرالغذاء، مولد خون غلیظ، نافع برای درد کمر و تقویت عصب‌ها

در سایت انجمن تحقیقات طب سنتی آمده است: گندم را در آب خیسانده کنند به اندازه ای که نم بردارد، سپس آن را در کیسه کرده و در مقابل نورآفتاب قرار دهند. هر روز کمی آب بر آن پاشیده تا جوانه بزند. با شروع جوانه زدن، آن را در آفتاب خشک کرده و آرد کرده یا شیره آن را بگیرند و با نصف یا مساوى آن آرد گندم مخلوط کرده، مقداری آب را جوش آورده، کم کم داخل آب ریخته به هم زده تا آرد کاملاً بپزد و غلیظ شود، به مقدار لازم روغن گاو تازه یا روغن کنجد تازه را اضافه کرده تا روغن جذب شود؛ شیره شکر یا شیره انگور را اضافه نموده بجوشانند مرتب هم زنند تا روغنى را که جذب کرده شروع به پس دادن نماید، بعد از آن مغز پسته، مغز گردو، مغز نارگیل تازه، دارچین، هل، جوزبوا، میخک، بسباسه را به آن اضافه نمایند.

روش بو دادن مغز پسته و مغز بادام در حلواها: بادام و پسته را پوست کنده، کمی آرد گندم را در ماهى‏تابه ریخته، مغز پسته و مغز بادام را در آن ریخته و با حرارت ملایم به هم زنند تا بو داده شود.

۹. نخوداب: مقوی نیروی جنسی، افزایش دهنده قدرت باروری، تقویت کننده عمومی بدن، ملطف، منضج بلغم و مدر و محلل ریاح و امراض بلغمى و سوداوى و بادى مانند فالج و لقوه و مالیخولیا و کلیه و مثانه

نخود را با آب پخته مقداری روغن(بهتر است روغن بادام باشد)، نمک، پیاز، زیره و میخک به آن اضافه کنند.

نخوداب را می توان با گوشت هم پخت؛ به این شکل که نخود درسته و غیر مقشّر(۵۶۰ گرم) را در آب با جوجه مرغ یا گوشت بره بجوشانند تا وقتی که نخود مهرّا شود یعنی کامل بپزد و اگر(۷۰ گرم) برنج اضافه کنند و آن قدر بپزند که گوشت بپزد و برنج له شود و(۲ گرم) زعفران ساییده شده و(۱۸ گرم) چوب دارچین و کمی نمک اضافه کنند بهتر است و اگر خواستند با نان خمیر بخورند و اقلّ مدت خوردن نخودآب، ۴ روز و اکثر دوازده روز است.

۱۰. فرنى: مقوی نیروی جنسی، افزایش دهنده قدرت باروری، دارای غذاییت زیاد و چاق کننده بدن

آرد برنج را با آب و شیر به نسبت مساوی آن قدر بجوشانند که یکدست شود، به مقدار لازم شکر اضافه کرده به هم بزنند نا کمی سفت شود.