خادم: انتخاب رحیمی برای مدیرعاملی پرسپولیس اشتباه بود

به گزارش افکارنیوز، امیررضا خادم در خصوص وضعیت دو باشگاه پرسپولیس و استقلال و اینکه شاید عدم موفقیت پرسپولیس ناشی از انتخاب نادرست برای مدیران این باشگاه‌ها بوده است، گفت: عدم موفقیت یا توفیق در داخل یک مجموعه که باید مدیریت شود، در حوزه ورزش دو بخش است. یک بخش فنی و بخش دیگر به مدیریت کلان باز می‌گردد که این مسئله به درازمدت مربوط می‌شود و نامحسوس‌تر است.

وی افزود: اینکه انتظار داشته باشیم کادرفنی و سرمربی تیم به موقع انتخاب شوند و آنها بتوانند در زمان مقرر چینشی درست داشته باشند و در ادامه نیز تیم را به خوبی هدایت کنند، به بخش فنی آن باز می‌گردد. در بحثمدیریتی هم کارها مربوط به داخل باشگاه می‌شود که مسائل اداری، حقوقی، هزینه‌کرد و … باید باید توسط مدیرعامل و هیئت مدیره باشگاه‌ها سازماندهی شود. این موضوع چیزی بود که ابتدای فصل برای هر دو باشگاه اتفاق افتاد.

نماینده تام‌الاختیار وزیر ورزش و جوانان برای واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی با اشاره به انتخاب سرمربیان این دو تیم خاطرنشان کرد: کادرفنی دو تیم که ابتدای فصل کار را آغاز کردند مقبول‌ترین کادرفنی بین اهالی این دو باشگاه بودند. اگر به ۱۰،۱۱ ماه پیش یا همان اول فصل برگردیم، انتخابی که توسط هیئت مدیره صورت گرفت طبق آمارگیری از درصد مقبولیت بسیار بالای برخوردار بود و هر دو سرمربی چهره‌های فنی و فوتبالی بودند. در این بین استقلال تیمی را بست که نتایجش مشخص است و خوب یا بد این نتایج را می‌بینم و در پرسپولیس نیز همینطور بود.

خادم که با رادیو ورزش گفت‌وگو می‌کرد با بیان اینکه چیزی که وزارت ورزش به عنوان صاحب این دو تیم وظیفه خود می‌دانسته انجام داده است، افزود: ما وظیفه‌ای که بر گردن خود می‌دانستیم، انجام دادیم، کاری که پیش از این صورت نمی‌گرفت یا کمک‌ها از بودجه دولتی انجام می‌شد. ما تلاش کردیم تا منابعی پایدار را برای دو باشگاه فراهم کنیم، منابعی که از بودجه دولت نباشد تا بی‌قانونی نکرده و قانوان را دور نزده باشیم. این کارها انجام شد و از طریق اسپانسر برای دو باشگاه منابعی را فراهم کردیم. شاید با توجه به بدهی‌های سنگین دو باشگاه، برای وزارتخانه هم سخت بود که بخواهد تأمین بودجه کند اما این کار صورت گرفت. با این بودجه هیئت مدیره باشگاه استقلال توانست کار را به اینجا بکشاند اما در ادامه مشخص شد انتخاب ما در مدیریت باشگاه پرسپولیس در ابتدا اشتباه بوده است.

وی یادآور شد: در انتخاب مدیرعامل باشگاه پرسپولیس تأییدی صورت گرفت و هیئت مدیره نیز حکم مدیریت را برای او(علیرضا رحیمی) صادر کرد و این فرد با توجه به کارنامه‌اش، مقبولیت عمومی هم داشت. در پنج ماه ۱۴ میلیارد به باشگاه تزریق شد که تزریق چنین بودجه‌ای بی‌سابقه بود. با توجه به سقف هزینه‌ای که برای باشگاه‌ها مشخص شد، تیم‌های آسیایی می‌توانستند ۱۸ میلیارد و تیم‌های دیگر نیز ۱۵ میلیارد می‌توانستند هزینه کنند. ابتدای فصل ۱۴ میلیارد از این بودجه به پرسپولیس تزریق شد اما متأسفانه با نوع هزینه‌کردی که مورد انتقاد هیئت مدیره هم بود و من در جریان این انتقادها هستم، بودجه باشگاه خوب مدیریت نشد. میزان زیادی از این مبلغ برای بدهی‌های گذشته هزینه شد. ما انتظار داشتیم با توجه به سنگین بودن بدهی‌ها از طلبکاران تخفیفی گرفته شود تا میزان کمتری را به آنها پرداخت کنیم اما نه تنها صددرصد بدهی‌ها به بازیکنان پرداخت شد، بلکه برخی بالاتر از طلب‌شان هم گرفتند. برخی از این بازیکنان به خارج از کشور رفته‌اند و امکان بازگشت مبلغ هم نیست.

نماینده تام‌الاختیار وزیر ورزش و جوانان برای واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی با بیان اینکه «انتخاب مدیرعامل دو باشگاه قائم به فرد نبوده و برآمده از یک نظر خردجمعی بود»، ادامه داد: حتی در ابتدای فصل گاهی به ما انتقاد می‌شد که چرا مدیریت پرسپولیس به این شکل انتخاب شده اما مدیریت انتخاب شده برای استقلال ضعیف‌تر است. این انتقاد یعنی اینکه مدیرعامل باشگاه پرسپولیس مقبولیت داشت اما در میانه فصل دیدیدم که او با اسپانسر و هیئت مدیره باشگاه درگیری پیدا کرد. فضا به نوعی شد که در کادرفنی نسبت به هیئت مدیره بدبینی ایجاد شده بود. هزینه‌های ابتدای فصل و این درگیری‌ها در باشگاه تنش ایجاد کرد در حالی که ما فکر می‌کردیم تزریق سنگین چنین بودجه‌ای در ابتدای فصل تیم را به آرامش می‌رساند و انتخاب بازیکنان خوب خواهد بود. پرسپولیس یکی از گران‌ترین‌های تیم این فصل است و به نظر می‌رسید با این مبلغ ساماندهی خوبی داشته باشد اما این اتفاق رخ نداد و ما در ادامه وارد دست اندازها و چالش دیگری شدیم.

خادم با اشاره به زندانی شدن حمیدرضا سیاسی گفت: مسائل حاشیه‌ای که برای این فرد به وجود آمد قابل پیش بینی نبود. او(سیاسی) با عدم صلاحیت روبه‌رو نشد و حتی شائبه‌ای هم در خصوصش وجود نداشت. در حالی که در باشگاه ثباتی ایجاد کرده بود و به بازیکنان پرداختی به موقع داشت اما به علل مختلفی که مربوط اظهارنظر شخصی من و وزارت ورزش نیست، نتوانست ادامه فعالیت بدهد. این موضوع شوک جدیدی بود که به باشگاه وارد شد و تا به اینجا نیز ادامه پیدا کرده و باعثشده چنین نتایجی گرفته شود. به همین بازیکنان و کادرفنی همین تیم فعلی بالای ۱۰ میلیارد پرداخت شده است اما وقتی مقابل برخی تیم‌ها که هزینه کل فصل‌شان پنج تا شش میلیارد است، نمی‌توانند نتیجه بگیرند این مسئله را نشان می‌دهد که هزینه و عملکرد داخل زمین با یکدیگر تطبیق ندارند.

وی با ایجاد امیدواری در هواداران پرسپولیس اظهار داشت: ما هر روز منتظر رخ دادن اتفاق خوبی هستیم و به دنبال راهکاری برای برون رفت از این بحران میگردیم. اکنون فصل نقلوانتقالات تمام شده و فرصت نیست که تیم را اینگونه تقویت کنیم اما به لحاظ مدیریتی و ساختاری که نتایجش محسوس نیست و نتایج آن در بلند مدت مشخص میشود، تغییرات به وجود آمده و امیدواریم شوکی شود تا عملکرد تیم بهبود یابد.