قیمت نفت به زودی به ۸۰ دلار می‌رسد

به گزارشافکارنیوز،ایگور سچین، مدیر شرکت بزرگ نفتی روسنفت روسیه، از احتمال بازگشت قیمت نفت به محدوده ۱۱۰ دلار خبر داد.

این مقام نفتی روس اعلام کرد با در نظر گرفتن شرایط قیمتی کنونی و متوقف شدن بسیاری از پروژه های نفتی، احتمال بازگشت قیمت نفت به محدوده ۱۱۰ دلار در هر بشکه وجود دارد.

مدیر اجرایی روسنفت اعلام کرد در سال ۱۹۸۵، سرمایه گذاری بر چاه های نفتی جدید با قیمت های ۲۰ تا ۳۰ دلاری در جهان معقول بود اما در حال حاضر نفت از چاه هایی استخراج می شود که هزینه های آن به مراتب بیشتر است به گونه ای که کف قیمتی به صرفه بودن استخراج آن را به ۶۰ تا ۱۰۰ رسانده است.

وی افزود با توجه به اساس بازار جهانی نفت، به زودی قیمت نفت به محدوده ۶۰ تا ۸۰ دلار افزایش خواهد یافت تا سرمایه گذاری بر چاه های جدید مورد نیاز جهان صورت گیرد.

وی افزود در صورتی که افزایش قیمت جهانی نفت بیش از حد طول بکشد، سرمایه گذاری در پروژه های نفتی متوقف شده و همین امر می تواند قیمت نفت را به حدود ۹۰ تا ۱۱۰ دلار افزایش دهد.

سچین هفته گذشته در مصاحبه با ایندیپندنت اعلام کرده بود در صورت بازگشت سرمایه گذاری به پروژه های نفتی، قیمت این حامل انرژی در سال ۲۰۱۶ معادل ۶۰ تا ۸۰ دلار در هر بشکه خواهد رسید.

بنا به گفته این مقام نفتی، در صورتی که سرمایه گذاری به پروژه های نفتی بازنگردد بازار در آینده با کمبود عرضه مواجه شده و قیمت نفت به ۱۰۰ تا ۱۱۰ دلار افزایش خواهد یافت.

پیشتر وزیر انرژی روسیه، الکساندر نواک، پیش بینی کرده بود قیمت نفت ۷۰ تا ۸۰ دلار برای صنعت نفت روسیه مطلوب و قابل قبول خواهد بود.

رئیس کل بانک مرکزی روسیه نیز طی مصاحبه خود با بلومبرگ در اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرده بود با نفت ۵۰ دلاری اقتصاد روسیه رشد منفی ۳ تا ۴ درصدی را در سال ۲۰۱۵ تجربه خواهد کرد.