۵ مانع پیش‌روی متقاضیان مسکن ویژه تهرانسر

به گزارشافکارنیوز،پس از مدت‌ها انتظار بالاخره ۷ دیماه امسال فاز اول طرح مسکن ویژه تهرانسر شامل ۵۳۰ واحد طی مراسمی با حضور مسئولان افتتاح شد. در این مراسم واحدی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان این‌که ۵۳۰ واحد افتتاح شده به طور همزمان از خدمات زیربنایی برخوردار هستند تاکید کرد پس از از پرداخت قسط آخر(۴۵ میلیون تومان) ظرف ۲۰ تا ۳۰ روز انشعاب گاز واحدها تامین و پروژه تحویل متقاضیان می شود.

این در حالی است که به دلیل برخی مسائل پروسه تحویل واحدهای مسکن ویژه تهرانسر متوقف شده است. یکی از متقاضیان این طرح در این‌باره به تسنیم گفت: بزرگترین چالشی که ما با آن مواجه هستیم مربوط به سند واحدهای مسکن ویژه است. متاسفانه سند واحدها در رهن نیست و باز گذاشته شده است، از این رو مشخص نیست در نهایت می‌خواهند چه میزان پول را از متقاضیان دریافت کنند.

وی با بیان این‌که اگر سند در رهن بانک باشد میزان بدهی متقاضی مشخص است، افزود: از سوی دیگر برای انشغاب فاضلاب از متقاضیان مبالغی دریافت شده اما تسویه نشده است، ‌ چنانچه در واحدهای مسکن ویژه ساکن شویم احتمالا اداره آب و فاضلاب از متقاضیان در این زمینه پول‌هایی را مطالبه خواهد کرد.

وی همچنین با بیان این‌که جیب خیلی از متقاضیان خالی شده خواستار یک تنفس شش ماهه تا یک ساله برای شروع بازپرداخت اقساط شد و گفت: قرار بوده پرداخت اقساط به‌صروت ساده و حداکثر ماهانه یک میلیون باشد، این در حالی است پرداخت اقساط به‌صورت پلکانی محاسبه و از ماهانه ۹۰۰ هزار تومان شروع و به حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان ختم می‌شود.

وی پرداخت سود ۳۰ میلیون تومانی را نیز یکی دیگر از چالشهای متقاضیان مسکن ویژه تهرانسر اعلام کرد.