جدا کردن کلیات از جزئیات مذاکرات، طرح استعماری است

به گزارش افکارنیوز، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از دیدار و گفت‌وگو با وانگ‌ای وزیر خارجه چین در جمع خبرنگاران با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری درباره موضوع هسته‌ای اظهار داشت: مذاکره‌کنندگان ما در چارچوبی حرکت می‌کنند که رهبری فرموده‌اند و یکی از این اصول که در این چارچوب ذکر شده هم‌زمانی مذاکرات در حوزه کلیات و جزئیات است.

وی با تأکید بر اینکه در مذاکرات، کلیات از جزئیات جدا نخواهد شد و هر دو در کنار هم پیش‌ می‌رود، گفت: با توجه به تجربه جهانی و نمونه اسفبار آن در مذاکرات اسلو باید گفت که جدا کردن کلیات از جزئیات به مصلحت نیست.

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک تشخیص مصلحت نظام، بر همین اساس جدا کردن کلیات از جزئیات مذاکرات را یک طرح استعماری دانست که آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال آن هستند و نمونه دیگر آن را اسلو و کمپ‌دیوید عنوان کرد.

ولایتی همچنین در پاسخ به سؤالی درباره تحریم‌ها علیه کشورمان اظهار داشت: ایران از ابتدای انقلاب تاکنون تحت تحریم بوده، اما سعی کرده که از آن خارج شود و باید گفت که راه خروج از تحریم‌ها را آموخته‌ایم.

وی با اشاره به دیدارش با وزیر خارجه چین نیز یادآور شد: در این دیدار در خصوص مذاکرات هستهای نیز صحبتهایی صورت گرفت و وزیر خارجه چین به همراهی کشورش با جمهوری اسلامی ایران در چارچوب مقررات بینالمللی تأکید کرد.