گام به گام تا حذف نفت از بودجه

به گزارش افکارنیوز، عباسعلی منصوری درباره رویکرد پادشاه جدید عربستان در ایجاد ارتباط با کشورهای منطقه و جهان اظهار کرد: نگرش سلمان بن عبدالعزیز با سایر پادشاهان خاندان فهد متفاوت است و به نظر می‌رسد که در آینده شاهد بروز تغییراتی در سیاست داخلی و خارجی عربستان سعودی خواهیم بود.

وی درباره نقش آمریکا در سیاست داخلی و خارجی عربستان سعودی افزود: آمریکا در همه‌ سال‌های گذشته تلاش خود را برای نفوذ قطعی در منطقه خاورمیانه به کار گرفته است و برای پیشبرد مقاصد خود نیز به‌طور مستمر بر کمک‌های عربستان سعودی حساب کرده است به همین دلیل نمی‌توان نقش آمریکا را در سیاست‌های عربستان سعودی کم‌رنگ یا نادیده گرفت.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره نقش پادشاهی جدید عربستان بر بهای جهانی نفت گفت: بازار نفت فراز و نشیب‌های زیادی را از سر گذرانده و در آینده نیز به علت تغییر سیاست‌های کشورهای منطقه به‌طور حتم با تغییرات زیادی روبه‌رو خواهد شد.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی سهم نفت در بودجه سال آینده کشور را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: استقلال بودجه کشور از بهای نفت نیازمند زمان زیادی است و تقلیل سهم نفت تا مرز صفر در بودجه سنواتی کشور با گذشت یک یا دو سال امکانپذیر نیست.