پرداخت وام ۱۵ میلیون تومانی مسکن نامحدود شد

به گزارش افکارنیوز، عزیزالله مهدیان با بیان این‌که تاکنون دو بانک نسبت به پرداخت تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی مسکن روستایی اقدام نکرده‌اند، اظهار کرد: ‌ بانک ملی یکی از این دو بانک است که هنوز وام ۱۵ میلیون تومانی مسکن روستایی را پرداخت نکرده که البته تسهیلات این بانک نیز در شرف ابلاغ است.

وی با بیان این‌که روستاییان در سراسر کشور می‌توانند از وام ۱۵ میلیون تومانی استفاده کنند، تصریح کرد: چانچه فردی بخواهد مجموعه‌سازی کند، به‌عنوان مثال ۵۰ واحد بسازد به این فرد ۵۰ فقره وام ۱۵ میلیون تومانی مسکن روستایی پرداخت می‌کنیم.
وی با بیان این‌که شرط پرداخت این است که بعد از ساخت باید این تعداد وام به ۵۰ نفر منتقل شود، بیان کرد: در آئین‌نامه اجرایی پرداخت تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی پیش‌بینی شده که افرادی که می‌خواهند در روستاها مجموعه‌سازی کنند(بیش از ۳ واحد) تسهیلات به تعداد واحدها به آنها پرداخت می‌شود.
معاون بازسازی و مسکن بنیاد مسکن با بیان این‌که وام ۱۵ میلیون تومانی مسکن روستایی به تعداد نامحدود پرداخت می‌شود، گفت: در زمان فروش اقساطی واحدهای ساخته شده باید به نام افراد خریدار منتقل شود.
مهدیان از ارائه تشویق به افراد متقاضی مجموعهسازی در روستاها خبر داد و افزود: سود تسهیلات مسکن روستایی ۵ درصد است، اما این سود برای مجموعهسازی ۴ درصد است.