تسلط پیشمرگه ها بر ۲۴۲ روستا در اطراف عین العرب

به گزارش افکارنیوز، بنابر اعلام دیده بان حقوق بشر سوریه(نزدیک به مخالفان) که در لندن مستقر است، یگان های کمیته های مردمی کُرد در ساعات گذشته، پس از درگیری های شدید با تروریست های داعش موفق شدند بر چندین روستا از جمله روستاهای " حمدون شرقی، حمدون غربی، الشهید کطا، خرابیه برکیر، دافیا، زاغروس، خاتونیه، کوفی، خضر شتی " واقع در جنوب شهر عین العرب تسلط یابند. در این درگیری ها شماری از تروریست ها به هلاکت رسده یا زخمی شدند

گروه تروریستی داعش در ۱۶ سپتامبر ۲۰۱۴ با یورش به شهر عین العرب سوریه، ۳۶۰ شهر و روستا را در حومه این شهر اشغال کرد. سپس در اوایل ماه اکتبر بر بخش گسترده ای از این شهر مسلط شد.

یگان های بسیج مردمی شهر کُرد نشین عین العرب پس از چهار ماه نبرد سنگین با تروریست های داعش این شهر را آزاد کردند.
" رامی عبدالرحمان " رییس گروه دیده بان حقوق بشر سوریه تصریح کرد: ائتلاف بین المللی نقش مهمی در پیشروی جنگجویان کُرد و یگان های مردمی ایفا کرد. جنگنده های ائتلاف با بمباران مواضع تروریست های داعش، آنها را وادار به عقب نشینی و زمینه را برای ورود پیش مرگه های کُرد به مناطق اشغالی هموار کرد.
دیده بان حقوق بشر سوریه افزود: جنگجویان کُرد اکنون حدود ۲۲ تا ۲۵ کیلومتر با شهرک مرزی تل ابیض که رقه را به مرز ترکیه متصل می کند و تنها گذرگاه مطمئن برای رفت و آمد تروریست ها در مرز سوریه و ترکیه است، فاصله دارند.
همچنین جنگجویان کُرد با قطع جاده بین المللی حسکه - حلب واقع در جنوب شهر عین العرب حدود ۳۵ کیلومتر از آن را به کنترل خود درآوردند.
جنگنده های ائتلاف در ساعات گذشته در چندین مرحله مواضع تروریستها را در منطقه عملیات نظامی بمباران کردند.