خداحافظی پرایدهای قدیمی با تاکسیرانی

به گزارش افکارنیوز، میثم مظفر با بیان اینکه طی ۳ سال گذشته روند نوسازی ناوگان تاکسیرانی متوقف بوده است گفت: خوشبختانه از ابتدای سال ۹۳ سه هزار و ۲۰۰ دستگاه سمند EF۷ پایه گازسوز جایگزین پیکان های فرسوده و خودروهای کاربراتوری شهر تهران شده اند.

وی ادامه داد: این تغییرات تاثیرات زیادی بر مسائل زیست محیطی در شهر تهران دارد و راندمان اقتصادی رانندگان تاکسی را نیز افزایش می دهد همچنین خدمات ایمن تر و با کیفیت تری را به شهروندان تهرانی در این حوزه ارائه می دهیم.

مظفر با بیان اینکه برنامه ریزی های انجام شده برای نوسازی ۴ هزار تاکسی در سال ۹۳ انجام شده است، گفت: ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت که متولی این نوسازی است بدهی سنواتی به شرکت ایران خودرو دارد و به همین دلیل این کارخانه نوسازی و تحویل تاکسی ها را به کندی انجام می دهد اما این خودروساز وقتی بازار وسیع تاکسی ها در اختیارش قرار گرفته نباید این گونه گروکشی کند و در فصل سرما و وارونگی هوا سلامت شهروندان را به دلیل دعواهای مالی – اداری در معرض خطر قرار دهد.

وی از جلسات مشترکی که بین دولت و مدیریت شهری برای حل این معضل برگزار شده خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم تا پایان سال ۴ هزار تاکسی را نوسازی کنیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به حذف پرایدهای فرسوده از ناوگان تاکسیرانی گفت: تا سال ۹۴ تمامی پرایدهای بالای ۱۰ سال از ناوگان حذف می شود و بخشی از ۳هزار و ۲۰۰ خودرو نوسازی شده مربوط به حذف پرایدهای فرسوده بوده است.

تهران ۱۴ هزار تاکسی فرسوده دارد / تعویض کاتالیست ۲ هزار تاکسی

به گفته مظفر ۱۴ هزار تاکسی فرسوده در ناوگان تاکسیرانی وجود دارد.

وی همچنین به تعویض کاتالیست های تاکسی ها اشاره کرد و گفت: سه تعمیرگاه در سه نقطه شهر برای تعویض کاتالیست های تاکسی ها در نظر گرفته شده که تاکنون ۲ هزار تاکسی کاتالیست های خود را تعویض کرده اند.

وی با بیان اینکه اگر تاکسی ها به صورت آزاد کاتالیست های خود را تعویض کنند باید ۷۰۰ هزار تومان هزینه بپردازند گفت: در تعمیرهای مجاز این تعویض به صورت رایگان انجام می شود و پیش بینی ما این است که در تهران ۱۰ هزار تاکسی نیازمند تعویض کاتالیست هستند.