بدترین کابوس صهیونیست ها

به گزارشافکارنیوز، «محمد فرید عیسی»، تحلیلگر امور راهبردی سوریه درباره طرح «استفان دی مستورا»، فرستاده ویژه سازمان ملل مبنی بر آتش‌بس در حلب گفت: سابقه سازمان ملل و رفتارهای آن در قبال پرونده‌های مختلف نشان داده، هر زمان که به قصد میانجی برای حل بحرانی در یک کشور مداخله کرده، منافع آمریکا و کشورهای غربی را بر منافع مردم آن کشور ترجیح داده و دخالت سازمان ملل در پرونده سوریه نیز از آغاز بحران این کشور منفی بوده است.

سازمان ملل درصدد مقابله با پیشرفت‌های ارتش سوریه در حلب است

عیسی تاکید کرد: سازمان ملل به دنبال تکرار سناریوی حمص قدیم، این بار در حلب است تا گروه‌های تروریستی را از سرنوشت حتمی که در رویارویی با ارتش سوریه در انتظارشان است، نجات دهد و به بهانه رسیدن کمک‌های بشردوستانه به حلب قصد دارد، جلوی پیشرفت‌های ارتش و عملیات نظامی آن را در حلب بگیرد، اما سازمان ملل اگر جرات دارد پاسخ این سوال را بدهد که موضع آن در قبال محاصره دو شهرک نبل و الزهراء در ریف حلب طی قریب به چهار سال گذشته چه بوده است.

طرح دی مستورا همان دیدگاه‌های اخضر ابراهیمی برای الحاق تروریست‌ها به دستگاه نظامی سوریه است

تحلیگر سوری گفت: دی مستورا درصدد است بار دیگر دیدگاه‌های اخضر ابراهیمی، فرستاده سازمان ملل را احیا کند که با طرح ایده پیوستن گروه‌های تروریستی به نهاد رسمی سوریه به دنبال ایجاد سهمی برای رِژیم صهیونیستی در داخل دستگاه امنیتی و نظامی سوریه بود.
استقرار نیروهای مقاومت در مرز جولان با فلسطین اشغالی بدترین کابوس صهیونیست‌هاست
عیسی با اشاره به مشترک بودن اهداف عملیات نظامی ارتش سوریه در شمال و جنوب سوریه گفت: قطع مسیرهای کمک‌رسانی به تروریست‌ها از سوی «اسرائیل» و اردن یکی از اهداف جدی برای تامین امنیت دمشق است، همان گونه که عملیات جنوب و استقرار نیروهای متحد مقاومت در طول مرزهای جولان اشغالی سوریه و فلسطین اشغالی بدترین کابوس «اسرائیل» خواهد بود و قواعد درگیری در این منطقه را به صورت ریشه‌ای تغییر خواهد داد.

تحلیلگر امور راهبردی سوریه عملیات نظامی سوریه در شمال این کشور و به طور مشخص در شهر حلب را نیز به منظور تامین امنیت این شهر و پاکسازی آن از لوثتروریست‌ها دانست.
عیسی با اشاره به اینکه عملیات در حلب اهداف استراتژیکی را به همراه دارد، گفت: روند پیشرفت عملیات به رغم پیچیدگی و مشکلات آن خوب است و با تحقق اهداف اولیه زمینه برای آغاز مرحله دوم عملیات که در داخل شهر حلب خواهد بود و عملیات ساده‌ای نیست، فراهم شده است.
وحشت استعمارگران از قدرت محور مقاومت
عیسی تاکید کرد: عملیات نظامی ارتش سوریه واقعیت جدیدی را در ماهیت تاکتیک‌های نظامی و فکر راهبردی رهبری سوریه نشان می‌دهد و این امر کشورهای معاند محور مقاومت را دچار رعب و وحشت بزرگی کرده است، بنابراین نتیجه بسیار تاثیرگذار خواهد بود و بازتاب بزرگی چه در داخل «اسرائیل» و چه در نزد غرب خواهد داشت.

تحلیلگر راهبردی سوریه گفت: قدرت سوریه و محور مقاومت همچنان مایه نگرانی و ترس قدرتهای استعماری است و این ترس از زمان تشکیل محور مقاومت پس از پیروزی انقلاب اسلامی و اتحاد ایران با سوریه و مقاومت لبنان در راه آزادسازی سرزمینهای اشغالی جولان سوریه و جنوب لبنان وجود داشته، بخصوص که محور مقاومت قطبنمای خود را به سوی آزادسازی قدس شریف تنظیم کرده است.