طلا از جایش تکان نخورد!

به گزارش افکارنیوز، در حالی که سرمایه گذاران مذاکرات در خصوص بدهی های یونان را دنبال می کنند، قیمت طلا امروز اندکی تغییر کرد، اما فلز زرد در مسیر ثبت چهارمین هفته متوالی کاهش خود قرار دارد. این در حالی است که انتظار می رود یک توافق دقیقه آخری بتواند بن بست بر سر برنامه کمک مالی یونان را مرتفع سازد.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از کاهش نیم درصدی در جلسه قبل، امروز در رقم ۱۲۰۷ دلار و ۶۰ سنت ثابت بود. فلز زرد در هفته جاری ۱.۸ درصد از قیمت خود را از دست داده است.
به دلیل نامشخص بودن وضعیت در مورد بحران یونان قیمت طلا در اوایل هفته شاهد افزایش تقاضا برای سرمایه گذاری بود، اما امیدواری به دستیابی به یک توافق احتمالی، نگرانی های بازار را کاهش داد.
ویکتور تیانپریا، تحلیلگر موسسه ای ان زد در این باره گفت: «به نظر می رسد که بازار در حال نادیده گرفتن بن بست در مسئله یونان است، زیرا تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار طلا پایین است.»
آلمان روز پنجشنبه پیشنهاد یونان برای تمدید ۶ ماهه موافقتنامه وام این کشور با حوزه یورو را رد کرد و اعلام نمود که این «یک راه حل اساسی نیست.»
موضع برلین زمینه را برای مذاکراتی سخت در نشست وزرای دارایی کشورهای عضو حوزه یورو در روز جمعه فراهم کرد، اما برخی مقامات در پایتخت های دیگر واکنش آلمان را تاکتیکی ارزیابی کرده و پیش بینی کردند که تا آخر این هفته توافقی به دست بیاید.
دیگر عامل وارد آمدن فشار بر طلا، دلار آمریکا بود که ارزش آن در روز پنجشنبه در مقابل سایر ارزها افزایش یافت. تجار همچنان در انتظار افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا تا ماه ژوئن هستند.
قیمت طلا از ناحیه خریدهای چینی ها در آستانه تعطیلات سال نو، اندکی حمایت شد.