بودجه محیط‌ زیست صرف کارهای سیاسی می‌شود

به گزارش افکارنیوز، امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جوسازی‌های صورت گرفته توسط برخی مطبوعات و رسانه‌ها تحت عنوان کاهش بودجه سازمان محیط زیست برای مبارزه با ریزگردها توسط مجلس، اظهار داشت: منابعی که سازمان محیط زیست قصد داشت جهت تأمین این بخش از بودجه خود بردارد از محل منابع شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بود.

وی با اشاره به اینکه سازمان محیط زیست در نظر داشت ۶۰ میلیارد تومان مبلغ مورد بحثرا از بودجه روستاها و شهرهای کوچک برداشته و به سازمان‌های مردم‌نهاد اختصاص دهد و بعداً از محل اخذ عوارض ملی جای آن را پر کند، افزود: این مبلغ، جزء منابع پایه‌ای که دولت بخواهد از محل منابع خودش در اختیار سازمان محیط زیست بگذارد، نبود.

قاضی‌زاه هاشمی با تأکید بر اینکه برای حل مشکلات زیست‌محیطی از جمله مسئله ریزگردها نباید از بودجه روستاها برداشت کرد، گفت: روستاها همین الان برای عمران و آبادانی دچار کمبود بودجه هستند، حال سازمان محیط زیست برای سازمان‌های مردم‌نهاد، می‌خواهد همین بودجه اندک را نیز از روستاها بگیرد و در جای دیگر خرج کند. چرا سازمان محیط زیست از بودجه امسال صرف مقابله با ریزگردها نکرد؟

وی با یادآوری اینکه سازمان محیط زیست می‌خواست ۶۰ میلیارد تومان را به صورت آزادانه در اختیار سازمان‌های مردم‌نهاد قرار دهد، گفت: از آن گذشته، بودجه‌ای که دیروز مجلس به حذف آن رای داد مربوط به سال بعد است و سوال اینجاست که چرا سازمان محیط زیست منابعی که امسال در اختیار دارد را صرف مقابله با ریزگردها نمی‌کند و از انجام وظیفه شانه خالی می‌کند؟

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: واقعیت این است که سازمان محیط زیست تبدیل به سازمانی سیاسی شده که بودجه بی‌حساب و کتاب در اختیار می‌گیرد و به جای صرف این هزینه برای مستضعفان و محرومان برای کارهای سیاسی خرج می‌شود. حجم عمده مشکلات زیست‌محیطی امروز کشور ماحصل مدیریت خانم ابتکار است قاضی‌زاده هاشمی با تاکید براینکه مجلس در برابر این گونه سیاسی‌کاری‌ها هوشیار است گفت: پیشنهاد آقای نادران پیشنهاد خوبی بود چراکه گویی پس از چند دوره تصدی خانم ابتکار بر سازمان محیط زیست ایشان نشان داده است که به تنها کاری که نمی‌پردازد خود محیط زیست است و حجم عمده مشکلات زیست‌محیطی امروز کشور ماحصل مدیریت خانم ابتکار است.

وی خاطرنشان کرد: خانم ابتکار بیشتر به فکر همراهی کردن بنگاههای سیاسی است لذا بهتر است ایشان به معاونت سیاسی رفته و فردی کارشناس و خبره جایگزین ایشان در سازمان محیط زیست شود.