سرنوشت نامعلوم روزانه ۱۵ میلیون لیتر گازوئیل

به گزارشافکارنیوز،طبق آمار اعلام شده از سوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی روزانه ۱۰۰ میلیون لیتر گازوئیل - نفت‌گاز - در پالایشگاه‌های داخلی کشور تولید می‌شود که حدود یک‌چهارم از این رقم دارای استاندارد یورو۴ است.

هم اکنون در دو پالایشگاه شهید تندگویان تهران و امام خمینی(ره) شازند اراک، روزانه ۲۴ میلیون لیتر بنزین یورو۴ تولید می‌شود که طبق اعلام سایت رسمی وزارت نفت " این مقدار تولید به صورت کامل در کشور توزیع می شود. "

البته سید ناصر سجادی، مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرده است که " هم اکنون حدود ٩ میلیون لیتر در روز گازوئیل یورو۴ در کشور توزیع می‌شود که این رقم تا پایان امسال به حدود ١ میلیون لیتر در روز افزایش خواهد یافت. "

علاوه بر تناقض میان آمار رقم گازوئیل یورو۴ در کشور، آمار اعلام شده از سوی مسئولان شرکت ملی پالایش و پخش درباره رقم بنزین یورو۴ عرضه شده در جایگا‌های سوخت نیز دارای اختلاف است.

در حالی سید ناصر سجادی؛ مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام می‌کند: " توزیع روزانه بنزین یورو ۴ در کشور هم اکنون به میانگین ۱۳ میلیون لیتر رسیده است. " که شاهرخ خسروانی؛ قائم مقام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از " تولید روزانه حدود ۱۸ میلیون لیتر بنزین یورو۴ در کشور " خبر داده بود.

هم اکنون روزانه حدود ۱۵ میلیون لیتر بنزین یورو۴ در پالایشگاه شازند، دو میلیون لیتر در پالایشگاه اصفهان و ۸۰۰ هزار لیتر در پالایشگاه تبریز تولید می شود. همچنین به طور متوسط حجم واردات بنزین به کشور حدود روزانه چهار میلیون لیتر است.