می‌خواهم مثل کریمی، مهدوی‌کیا شوم

به گزارش افکارنیوز، مرتضی پورعلی گنجی که با قراردادی یک ساله به عضویت تیم تیان جین درآمده است گفت: دلایل زیادی وجود داشته که این تیم را انتخاب کرده‌ام. هدف من این است که به اروپا بروم و در تیمی بزرگ بازی کنم. به همین خاطر حضور در لیگ چین می‌تواند به من کمک کند تا دیده شوم و به تیمی در فوتبال اروپا ملحق شوم.

پورعلی‌گنجی درباره جزئیات قراردادش با تیان جین گفت: قرارداد من یک ساله است و ۳۷۰ هزار دلار برای یک سال از این تیم چینی دریافت می‌کنم. من از چند تیم قطری نیز پیشنهاد داشتم که همه آن‌ها را رد کردم. در صورتی که یک تیم اروپایی به من پیشنهاد بدهد، از تیان جین جدا می‌شوم و به آن تیم خواهم پیوست. من این موضوع را با مسئولان باشگاه تیان جین نیز مطرح کردم که هدفم بازی در اروپاست.

مدافع تیم ملی ایران در ادامه گفت: تیان جین تیم بسیار خوبی است و من چند بازی این تیم را در اردوهای تمرینی ایتالیا و استرالیا دیدم. تیم ما ظرفیت بالایی دارد و مطمئنم که می‌توانم این جا پیشرفت کنم. امیدوارم یک روز بتوانم مثل مهدوی کیا، جواد نکونام، علی کریمی به بازیکنی بزرگ برای تیم ملی کشورم تبدیل شوم. البته می‌دانم تبدیل شدن به بازیکنی بزرگ مثل اینها کار خیلی سختی است ولی تمام تلاشم را می‌کنم تا بتوانم مثل این بازیکنان شوم.

هدایت تیم تیان جین چین را آری هان هلندی بر عهده دارد. این مربی هلندی سابقه کار در پرسپولیس تهران را در کارنامه دارد. مرتضی پورعلی گنجی درباره آری هان سرمربی هلندی تیان جین گفت: آری هان را به خوبی می‌شناسم. او مربی بزرگی است و اعتقاد زیادی به کار او دارم و معتقدم که آری هان می‌تواند به پیشرفت فوتبالی من کمک کند. او سابقه کار در تیم‌های بزرگی را دارد. این هم یکی دیگر از آن دلایلی بود که تیان جین را انتخاب کردم.

دیدار ایران و عراق در جام ملتهای آسیا که یکی از حساسترین بازیهای جام بود با استقبال گسترده رسانهها مواجه شد. پس از پایان این دیدار گزارشگر شبکه CCTV چین با تمجید از پورعلیگنجی گفته بود این ستاره جوان ایرانی آینده بسیار درخشانی دارد و با وجود سن و سال کمش مثل یک بازیکن باتجربه در زمین عمل میکند.