به گزارش افکارنیوز، روزنامه آفتاب یزد در گزارشی نوشت: قیمت‌ها باز هم دیوانه شدند، دیوانگی در بازار لبنیات و سرکشی قیمت شیر که این روزها سهم حداقلی در سبد غذایی خانوار دارد. بازار راه خود را می‌رود این نه برای امروز بلکه برای دیروزها هم صدق می‌کند یعنی همان زمانی که ستاد تنظیم بازار نرخ شیر خام را از ابتدای سال افزایش داد و مصوبه آن لازم‌الاجرا. تولیدکنندگان اما اعتنایی به این مصوبه نکردند و قیمت خرید شیر افزایش نیافت تا در نهایت خرید تضمینی در بازار شیر مطرح شود.

گرانی ابتدای سال هم که در راستای اجرای فاز دوم هدفمندی و جبران افزایش قیمت حامل‌های انرژی بود. شیر باز هم گران شد این بار به بهانه افزایش نرخ شیر خام. سازمان حمایت هم هشدار داد که افزایش قیمت غیرقانونی است و برخورد می‌کند، هشداری که نه تن تولیدکننده‌ای را لرزاند و نه تاثیری بر قیمت شیر و برخی از محصولات لبنی که افزایش قیمت را تجربه کرده‌اند داشت. به هر حال معاون بازرسی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان بر حسب وظیفه، افزایش قیمت لبنیات به هر بهانه‌ای را ممنوع دانست و گفت این سازمان با متخلفین برابر قانون برخورد می‌کند.

این روزنامه با مرور سخنان دبیر انجمن صنایع لبنی می‌نویسد: با توجه به اتفاقات رخ داده در بازار و افزایش قیمت شیر و لبنیات و صحبت‌های باکری باید منتظر افزایش مجدد قیمت‌ها در بهار سال ۹۴ باشیم چرا که بر اساس قانون بودجه سال ۹۴ قیمت سوخت از ابتدای فروردین افزایش خواهد یافت.

سایر افزایش قیمت‌ها را هم که در نظر بگیریم به این نتیجه می‌رسیم که انجمن صنایع لبنی از همین امروز مشغول نوشتن درخواست خود مبنی بر افزایش قیمت‌ها هستند. درخواستی که در صورت اجابت نشدن به صورت غیرقانونی عملیاتی می‌شود.

اخیرا مراکز آمار دولتی اعلام کرده بودند که نرخ تورم در بهمن به نسبت ماه قبل به صفر رسیده و به نسبت سال گذشته نیز ۲۴ درصد کاهش یافته است.