طرح‌های ترافیکی پنجشنبه و جمعه آخر سال

به گزارشافکارنیوز،سردار تیمور حسینی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در ادامه نشست خبری خود، اهمّ برنامه‌های عملیاتی و اجرایی پلیس راهور در پنجشنبه و جمعه آخر سال پرداخت و اظهار داشت: طبق یک سنت و اعتقاد مذهبی، همه ساله ملت شریف ایران در روزهای پنج‌شنبه و جمعه آخر سال به دیدار شهدای انقلاب، ‌ مرقد مطهر حضرت امام(ره) و اهل قبور حاضر شده و با قرائت فاتحه یاد و خاطره آنها را زنده نگه می‌دارند.

وی تصریح کرد: در سال جاری نیز مراسم مذکور در تاریخ‌های ۲۱،۲۲، ۲۸ و ۲۹ در بهشت‌زهرا(س)، حرم مطهر حضرت امام(ره)، حرم مطهر حضرت عبدالعظیم، امامزاده صالح، امامزاده اسماعیل و امامزاده علی‌اکبر چیذر برگزار خواهد شد.

وی گفت: با توجه به تقارن این ایام با روزهای پایانی سال، ازدحام وسایل نقلیه و شهروندان در مبادی خروجی دور از ذهن نبوده و مسلماً ترافیک سنگین، بی‌نظمی، راهبندان و حوادثرانندگی را موجب می‌شود، لذا حوزه مناطق جنوبی و به ویژه معابر اصلی خروجی شهر از حساسیت فوق‌العاده برخوردار شده و در نظر گرفتن همه پیش‌بینی‌ها و امکانات موجود الزامی است.

حسینی، اجرای این طرح را از ساعت ۴ و ۳۰ دقیقه روز پنجشنبه ۲۱ اسفند عنوان کرد و گفت: این طرح، تا عادی شدن وضعیت ترافیکی در روز جمعه ۲۲ اسفند ادامه خواهد داشت.

وی تدابیر کلی در این زمینه را برقراری نظم ترافیکی و سهولت حرکت در معابر منتهی به مرقد مطهر امام و بهشت‌زهرا(س) عنوان کرد و افزود: جلوگیری از تراکم و انسداد مسیر در این معابر و همچنین رسیدگی فوری به حوادثرانندگی در این معابر، از جمله تدابیر کلی پلیس راهور است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تدابیر عملیاتی در این طرح را به صورت ذیل اعلام کرد:

۱ از سه راهی باقرشهر، مسیر شرق به غرب بلوار امام خمینی(ره) مسدود است و زمان اعمال محدودیت از ساعت یک بامداد مورخ ۲۱ اسفند تا اتمام طرح است.

۲ کنارگذر پل نیز محدود است و بار ترافیکی این محدوده از در باب‌السلام وارد بیت‌الزهرا(س) می‌شوند؛ در واقع مسیر غرب به شرق علامه عسگری به در باب‌الشهدا دسترسی نخواهند داشت.

۳ـ توقف و تردد همه وسایل نقلیه سنگین در مسیرهای شهید رجایی، بعثت، امام علی، صالحآباد و فداییان اسلام از ساعت ۵ بامداد تا ۲۲ روزهای ۲۱ و ۲۲ اسفند ممنوع بوده و قبل از رسیدن به مبادی فوق، در نقطه مناسب از حوزه استحفاظی برگشت داده شده یا در مسیر مجاز هدایت خواهند شد.