آیت الله نوری همدانی: یارانه برای افراد متمکن ‏حرام است

به گزارش افکارنیوز، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: انقلاب به معنای دگرگونی در اندیشه‌ها و ساختارهاست نه اینکه فقط عده‌ای بر جای گروه دیگر بنشینند.

وی افزود: در حقیقت در قالب یک انقلاب، افراد غربال می‌شوند تا کسانی بر مسند بنشینند که شایستگی اداره نظام جدید را داشته و از نظر ایمان و تقوا نیز به خودسازی کامل رسیده باشند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه انقلاب اسلامی در همه ابعاد ایران را دچار دگرگونی و تغییر کرد گفت: تا پیش از انقلاب فرهنگ و هنر ما نیز در سیطره بیگانگان قرار داشت ولی نهضت اسلامی سبب شد ملت ایران از زیر سلطه غربی‌ها بیرون بیاید.

وی ادامه داد: ایران اسلامی در حوزه‌های دفاعی و هسته‌ای نیز پیشرفت‌های زیادی داشته و امنیت امروز ایران نیز در سایه ایمان به خدا و پیشرفت‌های نظامی حاصل شده است.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: انقلاب اقتصادی بحثامروز ماست، اقتصاد امری است که به سرعت خود را در اجتماع نشان می‌دهد زیرا با زندگی مردم در ارتباط است و از چند نظر می‌توان در مورد اقتصاد اسلامی بحثکرد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر سخن گفتن و عمل کردن به گونه‌ای که تشنجی از داخل به خارج منتقل نشود گفت: باید وحدت و همدلی را میان خود تقویت کنیم زیرا دشمن به دنبال این است که اختلافی را مشاهده کند و آن را بزرگ جلوه دهد.

وی تصریح کرد: چند مطلب را به رئیس جمهور گفتم ولی عملی نشده است؛ نخست اینکه ما می‌بینیم همه اجناس گران‌تر شده‌اند و مقایسه نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد که این جریان فقط به سمت گرانی پیش می‌رود در حالیکه انتظار مردم این است که ارزانی رخ دهد.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه در ایران نه تنها قیمت‌ها هر سال تغییر می‌کنند و افزایش می‌یابند بلکه در هر منطقه نیز شاهد تفاوت چشمگیر آنها هستیم گفت: همه کالاها و خدمات هر روز گران‌تر می‌شوند و این یک اشکال در اقتصاد کشور است.

این مرجع تقلید افزود: قیمت‌گذاری منطقی کالاها و خدمات امری ضروری است در حالی که می‌بینیم در کشور ما هر کالا در هر منطقه دارای قیمت خاصی است و این امر نشان می‌دهد نظارتی بر فروش وجود ندارد.

وی با تاکید بر نظارت دقیق دولت بر واردات کالاها عنوان کرد: در کشور ما ثروت‌های فراوانی وجود دارد ولی بسیاری از سرمایه‌ها وارد شبکه بانکی شده‌اند در حالی که باید از آنها در تولید بهره گرفته شود.

آیت‌الله نوری همدانی اضافه کرد: از دلسوزی شما و اقداماتی که دارید تشکر می‌کنم ولی لازم است همه نمایندگان مجلس با یکدیگر هماهنگ و متحد باشند تا فکرهای خوب را عملی کنند نه اینکه چند نفر برای انجام کاری پیشگام شوند و تنها بمانند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با تاکید بر استفاده از زبان نرم و خیرخواهانه برای حل مشکلات داخلی گفت: وحدت و اتحاد داخلی بهترین راهکار برای تحقق این هدف است وگرنه اختلاف و درگیری راه به جایی نمی‌برد.

وی ادامه داد: بارها گفته‌ایم و فتوا داده‌ایم که یارانه جزو بیت‌المال است و کسانی که تمکن مالی دارند حرام است از آن استفاده کنند ولی به این مسائل عمل نمی‌شود؛ اگر وکلای مردم در مجلس شورای اسلامی با یکدیگر متحد باشند دولت هم به نصایح و مصوبات آنها عمل می‌کند.

آیتالله نوری همدانی در ادامه به ارکان انقلاب اسلامی یعنی اسلام، مردم و ولایت فقیه اشاره کرد و گفت: لازم است دستورات اسلامی را در کشور جاری کرد، مردم را همواره راضی نگاه داشت و در صحنه حفظ کرد و تبعیت از ولایت فقیه را نیز در دستور کار قرار داد.