آقای روحانی جلوی یونسی را بگیر!
گروه سیاسی

- عضو کمیسیون امنیت ملی در گفت و گو باافکار نیوزدر باره سخنان جنجالی اخیر یونسی اظهار داشت: سخنان اخیر آقای یونسی سخنانی نپخته و نسنجیده بود و از آقای روحانی توقع این است که جلوس صحبت ها و برخی کارهای مشاورین خودش را بگیرد زیرا صحبت هایی می کنند که هم در داخل و هم در خارج خلاف منافع ملی است.

وی افزود: آقای روحانی باید تذکر جدی به یونسی دهد و جلوی او را بگیرد زیرا این سخنان وی کاملا خلاف مصالح کشور بوده است و موضوعاتتی که مطرح می کند برای نظام مشکل ساز است.

عضو کمیسیون امنیت ملی همچنین از شورای امنیت خواست که به این مشاور رئیس جمهور به صورت جدی تذکر دهد و اظهار داشت: شورای امنیت نگذارد چنین افرادی با چنین سخنانی برای نظام مشکل درست کنند.

آصفری در پاسخ به این سوال که آیا سخنان آقای یونسی از ندانستن است یا سخنانی هدفدار است گفت: من اعتقاد دارم اینها پشت پرده مسائل دیگری را دنبال می کنند و این سخنان وی نسنجیده نیست و باید ببینیم چه جریانی را دنبال می کنند و اینگونه سخن گفتن ها برای چیست.

گفتنی است حجت الاسلام یونسی مشاور ویژه رئیس جمهور در امور اقلیت ها اخیرا در همایشی گفته" در حال حاضر عراق نه فقط حوزه تمدنی نفوذ ماست بلکه هویت، فرهنگ، مرکز و پایتخت ماست و این مسأله هم برای امروز است و هم گذشته. چرا که جغرافیای ایران و عراق غیر قابل تجزیه است و فرهنگ ما غیرقابل تفکیک است. پس ما یا باید با هم بجنگیم و یا یکی شویم."