جنگ قدرت بر سر سردار

به گزارش افکارنیوز، کارلوس کروش لیست تیم‌ملی را اعلام کرد‌؛ زودتر از زمانی که همه تصور می‌کردند. او دیروز پیش از شروع کنفرانس مطبوعاتی‌‌اش، لیست ۲۴ نفره را در اختیار رسانه‌ها قرار داد.

دیدن نام سردار آزمون و علیرضا جهانبخش در این لیست نشان می‌داد باید منتظر یک جنگ اساسی بود‌؛ جنگ قدرت بر سر این دو نام. کفاشیان رئیس، اسدی دبیرکل، خاکپور و کاشانی مربی و مدیر تیم امید، اصرار داشتند سردار و جهانبخش در تیم امید باشند. رئیس یک ساعت قبل از اعلام لیست در مصاحبه‌ای اعلام کرد این دو در تیم امید خواهند بود و سپس، تیم‌ملی بزرگسالان را همراهی می‌کنند اما کروش مقابل آنها ایستاد و نام‌شان را در لیست قرار داد تا آتش جنگ برافروخته شود اما لیست جدید تیم‌ملی جای بررسی بیشتری دارد.

دروازه‌بان‌ها: علیرضا حقیقی، علیرضا بیرانوند و سوشا مکانی‌
خبری از محسن فروزان در لیست جدید نیست و در عوض، سوشا دعوت شده است. او مزد تلاش و درخشش خود در بازی‌های اخیر پرسپولیس را گرفت. در عوض، فروزان که با مخالفانی در تیم‌ملی روبه‌رو بود، از لیست کنار گذاشته شد. حضور حقیقی و بیرانوند هم که قابل پیش‌بینی بود.

مدافعان: وریا غفوری، رامین رضائیان، سیدجلال حسینی، پژمان منتظری، امیرحسین صادقی، مرتضی پورعلی‌گنجی، هاشم بیک‌زاده و حبیب گردانی‌
دعوت از امیرحسین از نکات جالب این لیست بود. صدای مخالف برای دعوت از او شنیده می‌شد‌؛ او و حبیب گردانی که ۳۰ ساله است اما کارلوس کروش خودش تصمیم گرفت این دو بازیکن را در لیست قرار دهد. در حالی که کروش می‌توانست با توجه به غیبت پولادی به یک جوان در چپ فرصت دهد، از مدافع تراکتور که سن و سال بالایی دارد، دعوت کرد. بی‌شک با توجه به بالا رفتن سن سیدجلال، منتظری، صادقی و بیک‌‌زاده بد نبود کروش حداقل به دو بازیکن جوان دیگر هم میدان می‌داد.

هافبک‌ها: جواد نکونام، امید ابراهیمی‌، آندرانیک تیموریان، خسرو حیدری، مسعود شجاعی و احسان حاج‌صفی‌
ترکیبی که برای خط هافبک دعوت شده، کاملاً قابل پیش‌بینی بود.

مهاجمان: اشکان دژاگه، علیرضا جهانبخش، رضا قوچان‌نژاد، سردار آزمون، مسعود حسن‌زاده، وحید امیری و کریم انصاری‌فرد
حضور جهانبخش و آزمون که همچنان سوژه است. این دو بازیکن فعلاً در لیست هستند، مگر اینکه تا روز آخر کفاشیان بتواند کروش را قانع کند تا این دو بازیکن را به تیم امید بدهد. هیچ بعید نیست که چنین اتفاقی هم بیفتد. سروش رفیعی جزو بازیکنان جوانی بود که به دلیل مشکل معافیت سربازی، نتوانست به تیم‌ملی بیاید. حضور مسعود حسن‌‌زاده مهاجم جوان ذوب‌آهن هم نکته مثبتی است. کریم انصاری‌فرد هم که در اوساسونا زیاد بازی نمی‌کند و کلاً روی فرم نیست، دوباره دعوت شد.

احتمال تغییر در لیست تیم‌ملی
۴۵ نفر ویزا گرفتند
انتشار لیست تیم‌ملی پیش از موعد باعثشد تا یک سؤال پیش بیاید‌؛ بازیکنانی که در بازی‌های لیگ قهرمانان بدرخشند، شانس حضور در تیم‌ملی را ندارند؟ اما کادرفنی تیم‌ملی احتمال هر تغییری را داده است. ۴۵ بازیکن برای لیست تیم‌ملی ویزا گرفته‌اند و در صورتی که بازیکنی مصدوم شود یا کروش به حضور آزمون و جهانبخش در تیم امید رضایت دهد، بازیکنان جدیدی در لیست ۲۴ نفره قرار خواهند گرفت. تا روز اول فروردین که زمان پرواز تیم‌ملی به اتریش است، ممکن است هزار اتفاق بیفتد و باید دید لیست کروش دستخوش تغییرات می‌شود یا نه.


استقلال ۴ سهم پرسپولیس یک سهم
دوباره سهم پرسپوليس در تيمملي اندك است. كروش به وعدهاش عمل كرد و نوري را در ليست قرار نداد و از اين تيم تنها سوشا مكاني دعوت شد. استقلال اما با ۴ سهم يعني حيدري، بيكزاده، صادقي و ابراهيمي بيشترين سهم را از آن خود كرد. تراكتور با دو سهم (آندو و گرداني)، نفت با دو سهم (بيرانوند و اميري)، سپاهان با دو سهم (حاجصفي و غفوري) و راهآهن با يك سهم (رضائيان) در ردههاي بعدي هستند.