درخشان با دست‌های خالی به دنبال هت‌تریک

به گزارش افکارنیوز، چشم به هم بزنید مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به پایان رسیده است؛ همان‌طور که تا به اینجا دو هفته از این مسابقات برگزار شده و از فردا(سه‌شنبه) وارد هفته سوم می‌شود.

در روز نخست این هفته دو نماینده فوتبال کشورمان به مصاف حریفان خود می‌روند؛ پرسپولیس در خانه النصر عربستان به مصاف این تیم خواهد رفت و فولاد هم در اهواز میزبان دیگر نماینده عربستان، یعنی الهلال خواهد بود.

فولاد ایران - الهلال عربستان

شاگردان دراگان اسکوچیچ در دو هفته ابتدایی لیگ قهرمانان آسیا و در گروه C با کسب دو تساوی به دو امتیاز رسیده‌اند. شاید این نتیجه برای فولادی که فصل گذشته قدرتمندتر از این بود، مطلوب نباشد اما نتیجه بدی هم نیست.

سرخپوشان خوزستان ایران در این فصل لیگ قهرمانان در شرایطی به میدان می‌روند که نسبت به فصل گذشته تغییرات زیادی داشته‌اند و از دست دادن پنج - شش بازیکن به دلیل مشکلات سربازی همچنان برای این تیم دردسرساز شده است.

کسب تساوی مقابل السد قطر با وجود ۱۰ نفره شدن و تساوی مقابل لوکوموتیو در هوای سرد تاشکند تا به اینجا نتایجی بوده که فولاد کسب کرده است.

دیدار بعدی مقابل الهلال عربستان است که یک بازی حیثیتی محسوب می‌شود. از این جهت که دراگان اسکوچیچ در زمان حضورش روی نیمکت النصر عربستان دربی ریاض را مقابل الهلال تجربه کرده و کری‌خوانی زیادی هم با مسئولان این تیم دارد.

مربی کروات فولاد به همین دلیل قبل از قرعه‌کشی لیگ قهرمانان از حسین ابن‌قاسم، سرپرست فولاد خواسته بود تا در قرعه‌کشی الهلال را حریف تیمش کند که همین اتفاق هم افتاد.

حالا باید منتظر ماند و دید اسکوچیچ که این همه برای روبرو شدن دوباره با الهلالی‌ها انتظار کشیده است، مقابل این تیم چه کار خواهد کرد. تیمی که از دو بازی ابتدایی خود یک پیروزی مقابل لوکوموتیو ازبکستان به دست آورده و در دومین دیدارش هم مقابل السد شکست را پذیرا شد.

فولاد پس از شکست ۳ بر یک مقابل گسترش‌فولاد تیم پنجم جدول رده بندی لیگ برتر ایران است و الهلال هم پس از کسب پیروزی ۳ بر صفر مقابل الفاتح تیم سوم عربستان محسوب می‌شود.

النصر عربستان - پرسپولیس

هر چقدر پرسپولیس در لیگ برتر ضعیف عمل می‌کند و نتیجه نمی‌گیرد، در لیگ قهرمانان آسیا به اقتدار خود ادامه می‌دهد. پرسپولیس تا به اینجای لیگ بهترین تیم آسیایی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا بوده است. این تیم در گروه A با کسب دو پیروزی ۶ امتیاز به دست آورده و با تفاضل ۴ + بالاتر از سه تیم ۶ امتیازی دیگر است که در منطقه شرق قاره این نتیجه را کسب کرده‌اند.

پرسپولیس در دو دیدار اول خود یک پیروزی خوب مقابل لخویا به دست آورد و با نتیجه ۳ بر صفر نماینده قطر را راهی کشورش کرد و در بازی بعدی هم بنیادکار ازبکستان را در خانه این تیم یک بر صفر از پیش‌رو برداشت. هر دو برد پرسپولیس هم روی تاکتیکی بوده که این تیم در آسیا از آن استفاده کرده است. تشکیل دو مثلثویران کننده که تا به اینجا دو تیم آسیایی را غرق کرده و حالا یکی از رأس‌های این مثلثاز کار افتاده است.

مثلثمهدی طارمی، امید عالیشاه و هادی نوروزی در خط حمله تا به اینجا به خوبی همکاری کرده‌اند که عامل موفقیت این سه بازیکن، مثلثپشتی آنها بوده است. جایی که احمد نوراللهی، محمد نوری و فرناندو گابریل توپ رسانی را به بهترین شکل انجام داده‌اند و تعداد پاس‌های آنها فوق‌العاده بوده است. حالا یک رأس از این مثلثکه فرناندو گابریل باشد، غایب است.

غیبت این هافبک بازیساز برزیلی کافی است تا زهر پرسپولیس گرفته شود. علاوه بر این بازیکن که به دلیل شکستگی جمجمه در بازی مقابل نفت مسجدسلیمان غایب بزرگ سرخپوشان محسوب می‌شود، پرسپولیس تلفات دیگری هم از این دیدار داشته است. بابک حاتمی به دلیل عفونت انگشت پای خود روز گذشته تحت عمل جراحی قرار گرفت و نمی‌تواند سرخپوشان را در این بازی همراهی کند تا دست‌های حمید درخشان مقابل تیم دوم جدول گروه A خالی شود.

پرسپولیس در آخرین دیدار خود در لیگ برتر پیروزی ۲ بر صفر را با تساوی ۲ - ۲ عوض کرد و اکنون با ۲۷ امتیاز در رده نهم جدول رده‌بندی لیگ ایران قرار داد اما النصر که در حال حاضر قدرتمندترین تیم عربستان است با پیروزی ۲ بر صفر مقابل العروبا خود را ۴۸ امتیازی کرد تا همچنان رتبه نخست جدول رده‌بندی لیگ کشورش را در اختیار داشته باشد.

پرسپولیس در صورت شکست نخوردن در بازی فردا شب صعودش را تقریبا قطعی می‌کند و با خیال راحت مسابقات را ادامه خواهد داد. از سوی دیگر شاگردان درخشان به دنبال سومین برد خود در آسیا و هت‌تریک برتری در این مسابقات هستند.

به گزارش افکارنیوز برنامه کامل هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است:

سه‌شنبه، ۲۶ اسفند
گروه A:
بنیادکار ازبکستان - لخویای قطر
النصر عربستان - پرسپولیس، ورزشگاه پادشاه فهد ریاض، ساعت ۲۱(به وقت ایران)

گروه B:
فولاد ایران - الهلال عربستان، ورزشگاه غدیر اهواز، ساعت ۱۶
السد قطر - لوکوموتیو ازبکستان

گروه E:
کاشیوا ریسول ژاپن - شاندونگ لیونگ چین
جونبوک موتورز کره‌جنوبی - بین دونگ ویتنام

گروه F:
گوانگژو R&F چین - سئونگنام کره‌جنوبی

گروه G:
بریزبین رور استرالیا - سوون سامسونگ کره‌جنوبی
بیجینگ گوان چین - اوراوا رد ژاپن

چهارشنبه، ۲۷ اسفند
گروه B:
پاختاکور ازبکستان - العین امارات
نفت ایران - الشباب عربستان

گروه D:
الاهلی امارات - نسف‌قارشی ازبکستان
الاهلی عربستان - تراکتورسازی تبریز، ورزشگاه پادشاه عبدالله جده، ساعت ۲۰:۵۰

گروه F:
گامبا اوزاکا ژاپن - بوریرام تایلند

گروه H:
اف‌سی سئول کره‌جنوبی - وسترن سیدنی استرالیا
گوانگژو اورگراند چین - کاشیما آنتلرز ژاپن