به گزارش افکارنیوز، سرتیپ ستاد «عبدالوهاب الساعدی» فرماندهی عملیات استان «صلاح‌الدین» عراق بر ضرورت همکاری ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به رهبری آمریکا برای آزادسازی شهر تکریت تاکید کرد.

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه اظهار داشت: نیروهای امنیتی به کندی در تکریت در حال مقابله با تک‌تیراندازهای داعش و بمب‌های جاسازی شده از سوی تروریست‌ها هستند.

الساعدی افزود: اگر اطلاعات دقیق در دست باشد، روند بازپس‌گیری تکریت سریعتر پیش خواهد رفت. آمریکایی‌ها تجهیزات پیشرفته‌ای دارند و می‌توانند دقیقا مکانها و مواضع تکفیری‌ها را شناسایی کنند و هدف قرار دهند.

فرماندهی عملیات صلاح‌الدین طی سخنرانی در دانشگاه تکریت واقع در ۱۶۰ کیلومتری شمال بغداد، تاکید کرد که برخورداری ائتلاف بین‌المللی ضد داعش از هواپیماها و تسلیحات مدرن، ضرورت همکاری آنها در عملیات تکریت را روشن می‌سازد.

وی گفت که از آغاز عملیات صلاح‌الدین از طریق وزارت دفاع عراق، خواستار پشتیبانی هوایی نیروهای ائتلاف شده، اما این امر تاکنون محقق نشده است که به نظر می‌رسد دلیل آن سیاسی باشد نه نظامی.

۱۶ روز است که عملیات آزادسازی استان صلاحالدین با حضور نیروهای امنیتی، ارتش، عشائر و داوطلب آغاز شده است. به دلیل پیشروی نیروهای مسلح عراقی تاکنون بخشهای زیادی آزاد شده است اما به دلیل حضور انتحاریها در مکانهای مختلف شهر تکریت و بمبگذاریها روند پیشروی نیروها کند شده است.