پیشنهاد جدید وزارت کشور به مجلس خبرگان

به گزارشافکارنیوز، حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور صبح امروز دوشنبه طی سخنانی در یک نشست خبری با اشاره به برنامه‌های وزارت کشور در سال جاری، گفت: پروسه تغییر فرمانداران توسط اقای میرولد معاون سیاسی وزیر کشور در حال انجام است‎ و ان‌شاالله به زودی انتخاب فرمانداران بر اساس سیاست‌های دولت تدبیر و امید تکمیل خواهد شد‎.

وی افزود: ۱۰۵۵ بخش داریم که قریب به اتفاق آنان دارای بخشدار هستند.

سخنگوی وزارت کشور با اشاره به برنامه‌های وزارت کشور در حوزه امنیتی تصریح کرد: منطقه و اطراف کشور ما شرایط خوبی ندارند اما با این حال ما در داخل کشور از امنیت خوبی برخوردار هستیم، ‌ باوجود اینکه داعش در کشورهای همسایه ما از جمله عراق و سوریه بخش‌هایی را تصرف کرده بود اما ما زامنیت کامل و خوبی برخوردار بودیم.

امیری با بیان اینکه دستاوردهای خوبی در حوزه امنیت داشته‌‌ایم، به اوضاع امنیتی استان سیستان بلوچستان اشاره و اضافه کرد: در استان سیستان و بلوچستان یک تیم که یک دهه عامل ضدامنیتی بودند شناسایی و دستگیر شده‌اند‎ علاوه بر آن نیز در استان‌های مانند کرمانشاه، کردستان و سیستان و بلوچستان بر اساس سلسله اقدامات، افراد عضو گروهگ‌های تروریستی در حال تسلیم‌شدن هستند و این آمار همچنان رو به افزایش است‎.

امیری ادامه داد: درخصوص حوادثشیراز نیز یک فیلم ۲۰ دقیقه‌ای در حال بررسی است ولی هیچ‌کس تا الان بازداشت نشده است‎. در این فیلم همه چهره‌ها مشخص هستند و جمعیتی حدود ۵۰ الی ۲۰۰ نفر در حمله به نماینده محترم مجلس آقای مطهری تخمین زده می‌شود‎.

وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد افزایش ۱۱نفر به نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و همچنین جدا شدن نماینده استان البرز از تهران برای انتخابات سال آینده را به آقای یزدی رئیس محترم مجلس خبرگان رهبری داده‌ایم ‎.

سخنگوی وزارت کشور اظهار داشت: تعدادی از مدیران وزارت کشور و ۲ تن از معاونین استانداران و تعدادی از فرمانداران برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس شورای اسلامی استعفا داده‌اند.

خبر در حال تکمیل است ....