به گزارشافکارنیوز،در ١ ماهه نخست سال جاری در مجموع ٧١هزار و ۶٩ دستگاه خودرو سواری وارد کشور شده است که در این میان خودرو های برند هیوندای با ٣٣هزار و ٣٩٥ دستگاه بیشترین سهم را در واردات خودرو به خود اختصاص داده اند.

پس از هیوندای، خودروهای برند کیا با ١٣هزار و شش دستگاه رتبه دوم خودروهای وارداتی را به خود اختصاص داده است. پس از این دو برند کره ای، تویوتا ژاپن با هشت هزار و ٢٣۴ دستگاه در رتبه سوم خودرو های وارد شده به کشور در ١ ماهه نخست امسال جای دارد.

این گزارش نشان می دهد در این مدت در مجموع ١ هزار و ٨۴۴ دستگاه خودروی هیوندای سانتافه وارد کشور شده است و به این ترتیب این خودرو توانست عنوان نخست در میان خودروهای وارد شده به کشور را از آن خود کند.

بر اساس این گزارش، در میان برندهای لوکس وارداتی به ایران، ب ام و آلمان با دو هزار و ٨٩ دستگاه خودرو بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است، ضمن آنکه لکسوس توانسته با هزار و ٨۴ دستگاه خودرو رتبه دوم را از آن خود کند و از مرسدس بنز پیشی بگیرد. در١ ماهه نخست سال جاری در مجموع ٧١٩ دستگاه مرسدس بنز وارد ایران شده است.

در این مدت همچنین ١٦ دستگاه پورشه و ١٢ دستگاه مازراتی وارد ایران شده است. در میان برندهای چینی حاضر در بازار ایران، در ١ ماهه نخست امسال جیلی در مجموع ٦٣٨٥ دستگاه خودرو وارد کشور کرد. با توجه به اینکه در سال ١٣٩٣، تعداد خودروهای وارداتی به کشور، ٧١ هزار و ٦٩ دستگاه است، به نظر می رسد که تا پایان سال، این آمار مشابه سال گذشته شود. در سال ١٣٩٢ و بر اساس آمار گمرک در سال ٩٢، ٧٨ هزارو ٦٧٣ خودرو سواری به ارزش سه میلیاردو ١٧ میلیون دلار به کشور وارد شد.