به گزارش افکارنیوز، بعد از سخنان چند روز گذشته یونسی، وزیر اطلاعات دولت اصلاحات و مشاور کنونی رئیس جمهور در مسائل اقوام و اقلیت‌ها، رسانه‌های غربی - عربی شروع به سوءاستفاده از این صحبت‎‌ها کردند. گذشته از آن، این سخنان موجبات آزاردگی برادران عراقی ما را فراهم آورد. از سویی دیگر، پرداختن رسانه‌های معاند به صحبت‌های یونسی موجبات رنجش و ناراحتی دوچندان همسایگان و دوستان جمهوری اسلامی را پدید آورده است. در ادامه می‌پردازیم به گوشه‌ای از لجن‌پراکنی‌های این رسانه‌ها به بهانه یک سخن نسنجیده:

ایران با افتخار درباره مقاصد خود در خاورمیانه حرف می‌زند

به گزارش پایگاه میدل ایست‌آی، درحالیکه سخنان بسیاری درباره تسلط ایران بر چهار پایتخت عربی گفته شده است، مقامات ایرانی علناً و با افتخار درباره تاثیرگذاری این کشور در خاورمیانه حرف می‌زنند.

یونسی


علی یونسی مشاور ارشد حسن روحانی در تازه‌ترین اظهارات خود خواستار بازگشت مجدد به ریشه‌های تاریخی و ایجاد امپراطوری پارسی شده است. این صحبتها با واکنش شدید کشورهای عربی مواجه شد که موجب گردید یونسی قصد و نیت خود را اصلاح کرده و بگوید که منظورش اتحاد فرهنگی وتاریخی است.

عصبانیت بغداد از صحبت‌های مقام ایرانی درباره حاکمیت عراق

به گزارش خبرگزاری کویت(KUNA)، وزیر امور خارجه عراق اظهارات غیرمسئولانه مشاور رئیس جمهور ایران که عراق را پایتخت اسبق امپراطوری ایران توصیف کرده بود که تحت تاثیر ایران کنونی است را رد کرد.

یونسی


ابراهیم الجعفری با صدور بیانیه‌ای گفت: عراق کشور مستقلی است که توسط مردمش اداره می‌شود. کشور ما با تمامی همسایگانش از جمله ایران روابط حسنه‌ای دارد. عراق به هیچ ‌کس یا کشوری اجازه دخالت در امور داخلی یا نقض حاکمیت این کشور را نمی‌دهد.

علی یونسی چندی پیش گفته بود که عراق نه تنها بخشی از حلقه تاثیر‌گذاری ایران محسوب می‌شود، بلکه مثل گذشته‌های دور بخشی از فرهنگ، هویت و پایتخت ایران نیز می‌باشد.

مشاور رئیس جمهور ایران: تمامی خاورمیانه متعلق به ایران است

به گزارش پایگاه خبری کردستان عراق موسوم به رودا(Rudaw)، علی یونسی مشاور رئیس جمهور ایران یک روز پس از آنکه عربستان درباره اشغال عراق توسط ایران هشدار داد گفت که ایران بار دیگر به امپراطوری مبدل شده است که تاثیرگذاریش حتی به ورای عراق می‌رسد.

یونسی


یونسی با اشاره به این که عراق پایتخت ایران است گفت: تاریخ ایران و عراق را نمی‌توان از هم جدا کرد و تمام خاورمیانه متعلق به ایران است. وی افزود: حتی مردمان کشورهای همسایه نیز ایرانی هستند و آنها تنها از امپرطوری ایران جدا شده‌اند.

مشاور روحانی: ایران یک امپراطوری است و پایتخت آن عراق است

به گزارش پایگاه کلریون پراجکت، مشاور رئیس جمهور ایران گفت که امپراطوری تاریخی ایرانی بار دیگر احیا شده است و پایتخت آن عراق می‌باشد.

یونسی


وی گفت که ایران می‌خواهد اتحاد ایرانی در منطقه ایجاد کند. وی افزود: منظور من از ایجاد اتحاد ایرانی برداشتن مرزها نیست، بلکه تمامی کشورهای همسایه باید به همریگر نزدیک‌تر شوند.

وی همچنین گفت: ما نمی‌خواهیم یکبار دیگر بر دنیا حکومت کنیم، بلکه می‌خواهیم که جایگاه تاریخی ایران را در دنیا زنده نماییم.

تهران به دنبال احیای امپراطوری ساسانی است

به گزارش روزنامه عرب تایمز چاپ کویت، غرور مقامات ایرانی به بالاترین حد خود رسیده است. علی یونسی مشاور رئیس جمهور ایران گفت: ایران در حال حاضر امپراطوری است که پایتخت آن بغداد است.

یونسی


چندی پیش هم علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران گفته بود: ایران کاملاً بر دریای مدیترانه و خلیج باب المندب مسلط است.

خاورمیانه متعلق به ایران است

به گزارش روزنامه اسرائیلی نیوز فکس، علی یونسی مشاور رئیس جمهور ایران گفت که ایران یک‌بار دیگر به امپراطوری تبدیل شده است که پایتخت آن عراق است.

یونسی


وی با واکنش به هشدارهای مقامات عربستانی درباره افزایش نفوذ ایران در منطقه گفت هیچ کسی حق ندارد با این افزایش نفوذ مخالفت کند.

مشاور روحانی حرفهایش مبنی بر بازگشت به امپراطوری پارسی را تکذیب کرد

به گزارش پایگاه ال‌مانیتور، علی یونسی مشاور حسن روحانی در امور اقلیت‌های مذهبی و قومی با صدور اصلاحیه‌ای گفت که منظورش اتحاد بین کشورهای منطقه بوده است. صحبتهای وی مبنی بر برپایی مجدد امپراطوری ایرانی موجی از خشم در بین کشورهای عربی ایجاد کرد.

یونسی

یونسی به ویژه به خاطر این حرف مورد انتقاد قرار گرفت: عراق نه تنها بخشی از تاثیر تمدنی ایران است، بلکه این کشور هویت، فرهنگ، مرکز و پایتخت ما محسوب می‌شود. این مساله در حال و گذشته وجود داشته است.