پیش بینی آب و هوای کشور

به گزارشافکارنیوز،بر اساس نقشه های پیش یابی طی سه روز آینده با عبور متناوب موج تراز میانی جو در شمال غرب، غرب، دامنه های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور افزایش ابر، گاهی با وزش باد و رگبار باران و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی می شود.

از بعد از ظهر امروز(دوشنبه) تا فردا(سه شنبه) ضمن کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور بر مقدار بارش ها در سواحل دریای خزر افزوده شده و دریای خزر مواج خواهد شد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار داشت: طی امروز و فردا در برخی مناطق جنوب، شرق و جنوب شرق کشور نیز افزایش ابر و بارش پراکنده گاهی با رعد و برق و وزش باد رخ می دهد که از روز سه شنبه بر مقدار بارش ها در این مناطق افزوده شده و گستره بارش ها نیمه جنوبی کشور را فرامی گیرد.

وظیفه تصریح کرد: بعد از ظهر روز سه شنبه در دامنه های جنوبی البرز و شمال شرق کشور وزش باد نسبتا شدید پیش بینی می شود که در برخی نقاط با گرد و خاک همراه خواهد بود.

وی افزود: امروز ( دوشنبه ) آسمان تهران قسمتی ابری اوایل شب به تدریج ابری همراه با بارش پراکنده و در ارتفاعات همراه با بارش برف و گاهی وزش باد است و بیشینه و کمینه پایتخت با دو درجه کاهش نسبت به امروز به ترتیب به ۱۸ و ۱۲ درجه سانتیگراد بالای صفر می رسد.