سناتوری که نمی داند تهران پایتخت ایران است!

به گزارش افکارنیوز، کاتن در این برنامه در سخنانی با دفاع از ارسال نامه خطاب به رهبران ایران گفت: رهبران ایران باید متوجه می شدند که هر گونه توافق آنها منوط به موافقت کنگره است.
او در این برنامه در سخنان خود گاف نیز داد و در بخشی از سخنان خود مشخص ساخت که حتی از جغرافیای سیاسی خاورمیانه اطلاع چندانی ندارد و به درستی نمی داند شهر تهران پایتخت ایران است.

کاتن در پاسخ به سوال " باب شیفر " مجری برنامه درباره اینکه راهکار جایگزین او به جای توافقی که به گفته جمهوریخواهان توافق بد است و نباید صورت بگیرد، گفت: " همان گونه که نخست وزیر نتانیاهو در سخنان خود در کنگره اشاره کرد جایگزین یک توافق بد، یک توافق خوب است. ایرانی ها غالبا تهدید می کنند میز مذاکره را ترک خواهند کرد. اگر آنها این هفته در مذاکرات چنین تهدیدی کردند، بگذارید میز را ترک کنند. کنگره کاملا حاضر است تحریم های سخت بیشتری علیه ایران تصویب کند. علاوه بر این ما باید در مقابل تلاش رو به گسترش ایران برای سلطه و نفوذ بر منطقه بایستیم. آنها هم اکنون کنترل تهران را به دست گرفته اند و علاوه بر این کنترل دمشق، بیروت و بغداد را نیز در دست دارند و حالا کنترل شهر صنعا در یمن را هم به دست گرفته اند. آنها همه این کارها را بدون داشتن سلاح هسته ای کرده اند. تصور کنید اگر آنها مسلح به سلاح هسته ای شوند چه کارها خواهند کرد. "

در این هنگام مجری برنامه این مساله را به کاتن گوشزد کرد که تهران پایتخت کشور ایران است.

برخی کاربران شبکه های اجتماعی پس از پخش این برنامه در صفحات خود با به تمسخر گرفتن اطلاعات جغرافیایی کاتن نوشتند: آیا او واقعا دانش آموخته دانشگاه هاروارد است در حالی که نمی داند شهر تهران پایتخت کشور ایران است!

از سوی دیگر روز گذشته سناتور میچ مک کانل رهبر اکثریت جمهوریخواهان سنا در سخنانی با دفاع از نامه ارسال شده به ایران تاکید کرد از نظر جمهوریخواهان توافق در حال بحثبین ایران و آمریکا در مذاکرات هسته ای یک توافق بد است و جمهوریخواهان کنگره مصرند جلوی چنین توافقی را بگیرند.

این اظهارات در حالی صورت می گیرد که شنبه شب رییس دفتر اوباما با ارسال نامه ای ۳ صفحه ای خطاب به باب کورکر رییس جمهوریخواه کمیته روابط خارجی سنای آمریکا با آوردن دلایل و شواهد مختلف از جمهوریخواهان کنگره خواسته است در مذاکرات جاری هسته ای دخالت نکنند و تهدید وتوی اوباما علیه هر طرح جدید جمهوریخواهان را تکرار کرده است.