به گزارشافکارنیوز،سرهنگ علی شفیعی‌مهر، منطقه‌کرمانشاه، با اشاره به نزدیکی عید و رونق بازار سفرهای‌نوروزی، اظهار کرد: متاسفانه در این‌ایام عده‌ای‌سودجو با راه‌اندازی صفحات و سایت‌های جعلی اقدام به تبلیغ تورهای ارزان‌قیمت داخلی و خارجی می‌کنند.

وی اظهار کرد: این افراد با ارائه قیمت‌های بسیار پایین افراد را ترغیب می‌کنند تا از خدمات آنان بهره‌مند شوند و در حقیقت تورهای ارزان‌قیمت آنها تنها پوششی برای کلاهبرداری از مسافران‌نوروزی است.

وی با بیان اینکه قیمت بلیت‌ها و هتل‌ها مشخص است، اظهار کرد: قطعا هیچ تورگردشگری قصد ضررزدن به خود را ندارد و افراد باید با دیدن قیمت بسیار ارزان این تورها به آنها شک کنند.

وی اظهار کرد: قطعا زمانی که تور ارزان ارائه می‌شود پیش‌توطئه و کلاهبرداری در کار است، مگر اینکه تورهایی که سایت آنها نماد الکترونیکی((E - NAMAD را داشته باشد و بخواهند نزدیک عیدنوروز برای جلب بیشتر مسافر تخفیف‌های معقول بدهند.

شفیعی‌مهر اظهار کرد: در همین راستا توصیه می‌شود افراد در صورت امکان برای اولین‌بار برای ثبت‌نام در تور گردشگری به صورت حضوری به دفاتر گردشگری مراجعه کرده، در غیر این‌صورت با رفتن به مراکزمعتبر گردشگری آدرس‌اینترنتی دقیق این شرکت‌ها را دریافت کنند.

وی اظهار کرد: افراد برای اطمینان از صحت و مجوز دفاترخدماتی و مسافرتی می‌توانند به سایت سامانه جامع دفاترخدمات مسافرتی متعلق به سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری مراجعه کنند.

وی اظهار کرد: افراد همچنین به هنگام ورود به سایت این شرکت‌ها باید از داشتن پروتکل امنیتی سایت(https) اطمینان حاصل کنند.

رییس پلیس‌فتای استان‌کرمانشاه افزود: افراد همچنین باید بعد از واریز پول به حساب تورگردشگری میزان کسر شده از حساب را با قیمت اعلام‌شده در سایت مقایسه کنند.

شفیعی‌مهر در ادامه از افراد خواست تا به هیچ عنوان اطلاعات سفر خود را در اینترنت و شبکه‌های مجازی به اشتراک نگذارند، زیرا ممکن است سارقان در فضای‌مجازی از این اطلاعات سوءاسفاده کنند.

وی با‌بیان اینکه افراد باید در طول‌سفر مراقب دوربین، لپ‌تاپ، تلفن‌همراه، تبلت و سایر وسایل الکترونیکی خود باشند، اظهار کرد: افراد باید این وسایل را به هنگام خروج از مراکزاقامتی همراه خود ببرند و برای همه آنها کلمه عبور بگذارند تا در صورت مفقودشدن اطلاعات آنها به دست افراد دیگر نیفتد.

شفیعی‌مهر با اشاره به شلوغی مراکزفرهنگی، اقتصادی و تفریحی در ایام‌نوروز، از افراد خواست تا دراین اماکن حتی‌المقدور از تلفن‌همراه خود استفاده نکنند و از قراردادن عکس‌های شخصی و اطلاعات حساب‌های بانکی در گوشی خود اجتناب کرده و بر روی گوشی خود رمز قرار دهند تا در صورت مفقودشدن این وسایل، موجب سوء‌استفاده دیگران نشود.

رییس پلیس‌فتای استان‌کرمانشاه همچنین توصیه کرد: افراد در طول سفر زمانی که مجبور به استفاده از کافی‌نت برای انجام کارهای بانکی و شخصی خود شدند، حتما از صفحه کلیدمجازی استفاده کرده و کلمه کاربری و رمزعبور خود را با صفحه‌کلید مجازی وارد نمایند و پس از اتمام کار نیز از حساب‌کاربری خود خارج شده و از عدم ذخیره کلمه‌عبور در سیستم مطمئن شوند.

شفیعی‌مهر با اشاره به رونق‌بازار خریدهای‌اینترنتی در ایام‌نوروز از افراد خواست تا حتما به نماد الکترونیکی و پروتکل امنیت سایت https: / / توجه داشته باشند.

وی همچنین در خصوص ایمیل‌های ارسالی از طرف افراد و مراکز ناشناس خرید هشدار داد و اظهار کرد: با کلیک بر روی آدرس‌های موجود در این ایمیل‌ها افراد به آدرس ایمیل شما درسترسی پیدا کرده و آن را به فروشگاه‌های مختلف جهت ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی می‌فروشند و در برخی موارد هم سوءاستفاده‌هایی از اطلاعات ایمیل‌های شخصی افراد صورت می‌‎گیرد.

رییس پلیسفتای استانکرمانشاه در خصوص خرید توسط کارتهای عابربانک توصیه کرد: افراد حتما هنگام خرید، خودشان کارت را کشیده و رمز را وارد کنند و از در اختیار قراردادن رمز به افراد غیر خودداری نمایند و در انتها رسید مشتری را دریافت کرده و آن را بررسی کنند تا مبلغی بیشتر از حساب آنها کسر نشده باشد.