زورگیری گوشی‌ با ضربه سنگ

به گزارشافکارنیوز،ساعت ۲۳و ۲۶ دقیقه ۲۰ اسفندماه وقوع یک فقره سرقت تلفن همراه در ادرس اتوبان همت، ورودی اتوبان کردستان شمال به ماموران کلانتری ۱۴۵ونک اعلام شد و بلافاصه واحد ۱۱۰ این یگان در آدرس فوق حاضر و به بررسی موضوع پرداختند.

با حضور ماموران فردی به هویت " هرمز " به واحد گشت کلانتری مراجعه و اظهار نمود: به صورت پیاده به سمت خانه در حال حرکت بودم که یک نفر از پشت مرا صدا زد که من توجهی نکردم و وی از پشت به سمت من امد و پیراهنم را گرفت و هنگامی که قصد فرار داشتم شخص دیگری از روبرو آمد و سد راه من شد که نفر اول با سنگ به سر من کوبید و من از شدت درد روی زمین نشستم و آن‌ها به زور اقدام به سرقت گوشی موبایل و کیف پول بنده نمودند و سپس به صورت پیاده متواری شدند.

شاکی ادامه داد: مشخصات سارقین نفر اول که مرا صدا زد و با سنگ به سر من زد یک مرد حدودا ۲۷ ساله قد کوتاه با چشم و موهای قهوه‌ای که یک پیراهن مشکی پوشیده بود و نفر دوم نیز یک مرد حدودا سی ساله با قد متوسط و یک کاپشن سبز رنگ بود.

به دنبال اظهارات مالباخته ماموران ضمن بررسی موضوع و پس از اطمینان از صحت گفته‌های وی پرونده ای در این رابطه تشکیل دادند و تلاش همه جانبه خود را در جهت دستگیری متهمان از سرگرفتند.

تحقیقات ماموران ادامه یافت تا اینکه از وقوع یک فقره دیگر زورگیری مشابه در ساعت۲۰ همان روز در آدرس اتوبان کردستان به جنوب، به ماموران کلانتری اعلام شد و بلافاصله تیمی از ماموران خود را به محل حادثه رساندند.

با حضور عوامل کلانتری فردی به هویت " علی " درحالیکه پرشیان و هراسان به نظر می‌رسید خود را به ماموران رساند و به آنان اعلام داشت: صبح امروز با خودروی ۴۰۵ خود در حال تردد بودم که یک نفر عابر پیاده خودش را جلوی ماشین انداخت و برای اینکه به وی نزنم با گاردریل برخورد کردم و در همین حین یک دستگاه موتور سیکلت طرح هوندا که شماره پلاک خود را مخدوش کرده بود با یک نفر ترک نشین به من نزدیک شده و با تهدید چاقو، گوشی موبایلم را سرقت نمودند و امشب متهمان را در پارکی نزدیک محل سرقت مشاهده کردم و بلافاصله با پلیس ۱۱۰ تماس گرفتم.

به دنبال اظهارات مالباخته ماموران با احتمال اینکه آن دو متهمی که هم اکنون در پارک حضور دارند‌‌ همان سارقانی هستند که ضمن پرسه زنی در اتوبان کردستان و بزرگراه همت اقدام به زورگیری از شهروندان می‌کنند؛ بلافاصله با طرح ریزی یک عملیات منسجم و هماهنگ وارد پارک شده و آنجا را در محاصره خود درآوردند و ضمن مسدود نمودن تمام راه‌های فرار افراد زورگیر که " پدرام " و " پارسا " نام داشتند را دستگیر و به همراه شاکی به کلانتری منتقل کردند.

سرگرد مجید عسگری نیا رییس کلانتری ۱۴۵ونک درباره این خبر به باشگاه خبرنگاران گفت: در خلال تحقیقات پلیسی متهمان ضمن اعتراف به جرم خود مبنی بر زورگیری پرونده آنها بنا به دستور مقام قضایی جهت تحقیقات بیشتر و کشف سایر جرایمشان در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.