مذاکرات هسته‌ای برای نوروز متوقف می‌شود

به گزارش افکارنیوز، روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست گزارش کرد که بنا بر گفته مقامات آمریکایی، مذاکره‌کنندگان ایران و ۱ + ۵(آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) احتمالاً مذاکرات را برای نوروز در ۲۰ مارس(۲۹ اسفندماه) متوقف می‌کنند و کری نیز قرار است روز ۲۲ مارس(۲ فروردین ماه) برای میزبانی از «اشرف غنی» رئیس‌جمهور افغانستان در کمپ دیوید، به واشنگتن بازمی‌گردد و بعد از آن مذاکرات تا پایان مارس در سوئیس از سرگرفته می‌شود.

دور جدیدی از مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱ + ۵ از روز گذشته با دیدار معاونان وزیر خارجه و دیدار «علی اکبر صالحی» رئیس‌ سازمان انرژی اتمی و «ارنست مونیز» وزیر انرژی آمریکا در شهر «لوزان سوئیس» آغاز شد.

قرار بود وزرای خارجه ۲ کشور ایران و آمریکا نیز شب گذشته دیدار کنند که به دلیل تأخیر کری در ورود به لوزان و به پیشنهاد طرف ایرانی این دیدار به صبح امروز(دوشنبه) موکول شد.

ظریف و کری ۲۴ دی ماه بعد از تمدید هفت ماهه توافق ژنو به مدت هشت ساعت در ژنو به گفت‌وگو پرداختند و دو روز بعد ۲۶ دی ماه در پاریس به مدت یک ساعت گفت‌‌وگو کردند. محمدجواد ظریف و جان کری سوم بهمن ماه نیز در داووس سوئیس و در حاشیه چهل و پنجمین اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در حدود نیم ساعت رایزنی کردند و در حاشیه پنجاه و یکمین نشست کنفرانس امنیتی مونیخ به مدت ۴ ساعت طی به گفت‌وگو پرداختند.

وزرای خارجه ایران و آمریکا سوم و چهارم اسفند ماه در شهر ژنو دوباره به گفتوگو پرداختند که البته در این گفتوگوها معاونانشان و همچنین رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و وزیر انرژی آمریکا نیز حضور داشتند.