عمرت را در فوتبال ایران حرام نکن!

به گزارش افکارنیوز، شنیده‌‌اید که قدیمی‌ها می‌گویند زن و شوهر نباید روی خودشان را توی روی هم باز کنند؟ شنیده‌‌اید که می‌گویند آبی که ریخته شد روی زمین را دیگر نمی‌شود جمعش کرد.

این‌ها مثال‌های ساده‌ای است که در جامعه عینیت پیدا می‌کند. کاربرد آنها را می‌توانیم با تمام وجود ببینیم. ما این‌دفعه به طور کامل روی خود را تو روی کارلوس کروش باز کردیم.

یک دبیرکل ناآشنا با فوتبال را در فدراسیون نشاندیم و حرف‌هایی که خودمان نمی‌توانستیم به کروش بزنیم را در دهان او گذاشتیم. آقای دبیرکل که برخلاف رئیسش در فدراسیون فوتبال ظاهراً آدمی صریح و شفاف است و این شفافیت نیز بی‌حکمت نیست‌‌؛ به کروش گفت ما از عملکرد شما رضایت نداریم. او خیلی شفاف گفت که توقع فدراسیون فوتبال برآورده نشده و در یک کلام عملکرد کروش مورد پسند واقع نشده است.

پیش از دبیرکل، این فقط بخشی از جامعه مثلاً منتقد ایران بود که کروش را قبول نداشت و وجاهت این مربی را با طرح سؤال‌هایی در معرض ابهام قرار می‌داد.
در بدنه فدراسیون فوتبال و حتی وزارت ورزش هیچ‌کس با این صراحت به کروش نگفته بود که ما تو را نمی‌پسندیم و از عملکردت ناراضی هستیم.

حالا این نارضایتی چه پارامترهایی دارد، بر ما پوشیده است. اینکه کروش در جام‌جهانی‌ چه باید می‌کرد بر ما نامعلوم است. اینکه کروش در جام ملت‌های آسیا باید تا کجا پیش می‌رفت، جزو مواردی است که پاسخش را نمی‌دانیم. اینکه کروش از استرالیا باید با جام برمی‌گشت، ادعایی است که از صحت و سقم آن اطلاعی نداریم. مواردی که در اینجا مطرح شده، کلی‌گویی تمام‌عیار است اما آنچه نباید اتفاق می‌افتاد، در باره آقای کروش رخ داد.

رودرروی او ایستادند و گفتند دستاوردهای تو در تیم‌ملی پایین‌تر از سطح توقع ماست. کروش برای ماندن در فوتبال ایران به ظاهر بی‌میل نیست اما آنچه ما می‌بینیم، این است که کار کروش را با این فدراسیون و سیستمی که در ورزش ایران حاکم است، تمام‌شده می‌دانیم.

پیش از این میان کروش و دستگاه ورزش کشور ارج و قرب و احترامی وجود داشت اما وقتی آنها مردی با استانداردهای کروش را نمی‌خواهند، چرا از ما اصرار باشد و از آنها انکار؟

كروش بايد از ايران برود، جاي او در اين فوتبال نيست و سكان فوتبال ايران بايد در دست افرادي باشد كه ماهيت همه آنها براي ما مشخص است. لطفاً از اين بابت حرص نخوريد، خوشحال باشيد كه يكي مثل كروش مابقي عمرش را در اين فوتبال بيحساب و كتاب حرام نميكند.