فکر می‌کردم درشت‌تر از این باشی!

به گزارش افکارنیوز، همیلتون که در این رقابت دو بار و دو دور مختلف فاصله‌‌اش با رزبرگ به یک و نیم ثانیه هم رسید، تزلزلی از خود نشان نداد و به راحتی تا خط پایان پیشتاز رقابت با سایر راننده‌ها بود. اولین رقابت همیلتون در سال ۲۰۱۵ البته شباهت زیادی به پایان سال ۲۰۱۴ داشت که برای او و تیمش - مرسدس - با موفقیت همراه بود. لوئیس با پیروزی در گرندپری استرالیا در مجموع سی و چهارمین پیروزی‌‌اش در دورهای مختلف رقابت‌های گرندپری در فرمول یک را جشن گرفت. البته این برد تنها دومین پیروزی او در رقابت‌های استرالیا بود که می‌تواند برایش خوش‌یمن هم باشد. پیشتر او در سال ۲۰۰۸، سالی که برای اولین بار عنوان قهرمانی در فرمول یک را به‌ دست آورد، توانسته بود فاتح گرندپری استرالیا شود.

هی بچه‌ها آرنولد!
همیلتون زمانی که به همراه دو راننده دیگر روی سکوی نفرات ‌برتر قرار گرفت، متوجه سورپرایزی شد که مسئولان برگزاری این رقابت‌ها برای راننده‌های برنده در نظر گرفته بودند‌؛ اینکه آرنولد شوارتزینگر، هنرپیشه مشهور هالیوود که با ایفای نقش در «ترمیناتور» به شهرت جهانی‌‌اش افزود، قرار است روی سکو بیاید و در کنار راننده‌ها بایستد. همیلتون که با دیدن او هیجان‌زده شده بود، خطاب به دیگرای روی سکو فریاد کشید: «هی بچه‌ها! حواستون هست. این آرنولد شوارتزینگره!» لوئیس همیلتون البته سر شوخی را خیلی زودتر از چیزی که باید، با شوارتزینگر باز کرد و با اشاره به فیلم ترمیناتور خطاب به آرنولد گفت: «فکر می‌کردم درشت‌تر از این باشی.»
شوارتزینگر که البته یکی، دو سؤال از همیلتون درباره قهرمانی و حسش پرسید، قبل از رفتن هان جمله کوتاه و معروفش را خطاب به همیلتون به زبان آورد. او با اشاره به این موضوع که بی‌صبرانه منتظر دیدن مجدد او روی سکوی قهرمانی است گفت: «برمی‌گردم!»

از ۱۵ به ۱۳، از ۱۳ به ۱۱!
نکته عجیب‌تر اما زمانی بود که مسابقه شروع شد و در همان دور اول دو راننده دیگر از گردونه رقابت کنار رفتند! رومن گروژان و پاستور مالدونادو دو راننده تیم لوتوس بعد از مشکلاتی که برای‌شان پیش آمد، از ادامه مسابقه انصراف دادند. نکته عجیب‌تر هم زمانی رخ داد که از این ۱۳ اتومبیل تنها ۱۱ اتومبیل از خط پایان گذشتند و دو نفر دیگر در دورهای بالا به دلیل مشکلات پیش آمده از رقابت انصراف دادند.

مایه افتخار
دیگر اتفاق مهمی که در اولین دور از رقابت‌های این فصل فرمول یک رخ داد، روی سکو ایستادن سباستین فتل، راننده تازه تیم فراری بود که بعد از راننده‌های مرسدس روی سکوی سومی ایستاد. فتل که ۴ عنوان قهرمانی در رقابت‌های فرمول یک را در کارنامه دارد، روی سکو ایستادن را مایه افتخار توصیف کرد و گفت: «مایه افتخار من است که برای تیم فراری روی سکوی سومی ایستاده‌ام. بی‌نهایت خوشحالم که فصل را این قدر خوب شروع کردم. مطمئناً می‌دانم که اول نشده‌ام ولی بعد از سال فاجعه‌آمیز گذشته که آن را پشت سر گذاشتم، این عنوان یک برد به حساب می‌‌آید. اینکه اتومبیل‌ها خوب هستند و تیم کارش را فوق‌‌العاده انجام می‌دهد، دست کمی از برد ندارد. همگی می‌توانیم به خودمان ببالیم چون اتومبیل‌های خوبی داریم. البته هنوز کار داریم تا به مرسدس و دو راننده‌‌اش برسیم.»

شگفتی‌ای به نام سائوبر
در این رقابت اگرچه تیم‌های مطرحی مثل ردبول، لوتوس، فورس ایندیا و تورو روسو نتوانستند کاری از پیش ببرند ولی سائوبر توانست خیلی‌ها را شگفت‌زده کند. فیلیپه نصر و مارکوس اریکسن با ایستادن در رتبه‌های پنجمی و هشتمی ۱۴ امتیاز برای تیم‌شان به ‌دست‌ آوردند. فیلیپه نصر برزیلی که اولین تجربه حضورش در گرندپری را تجربه می‌کرد، توانست نمایش فوق‌‌العاده‌ای داشته باشد و فقط یک اشتباه آن هم در دور ۵۸ این مسابقه انجام داد.


خبربد
رقابت گرندپري استراليا البته براي هواداراني كه خودشان را به محل برگزاري اين رقابت رسانده بودند، چندان دلچسب نبود. خبر بد پيش از شروع مسابقه اعلام شد؛ اينكه فقط ۱۵ اتومبيل در خط شروع حاضر هستند و مسابقه ميدهند. والتري بوتاس راننده تيم ويليامز دو ساعت قبل از شروع مسابقه اعلام كرد به علت درد كمر نميتواند در اين تورنمنت مسابقه بدهد. دو راننده تيم مانور هم كه در ميان شگفتي همگان در همان دورهاي تمريني قبل از مسابقه از حضور در رقابت نهايي سر باز زدند تا فقط ۱۵ راننده در خط استارت حاضر شوند.