سرتيپ دوم ' عليرضا اكبرشاهي ' روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران استان البرز افزود: در تاريخ ۲۸ تيرماه جاري شهروندي طي تماس با مركز فوريتهاي پليسي ۱۱۰خبري مبني بر سرقت مسلحانه از يك طلافروشي در منطقه هيدخت اسلامشهر داد كه ماموران بلافاصله با توجه به حساسيت موضوع وارد محل مورد نظر شدند.
به گزارش ایرنا، وی اضافه کرد: به محض رسیدن ماموران به محل جرم متوجه شدند که سارق هنوز در داخل مغازه است که عملیات خود را گسترده تر کردند.
سردار اکبرشاهی گفت: با بررسی های اولیه مشخص شد که سارق دارای سلاح کمری است و با شلیک یک گلوله صاحب مغازه را نیز از ناحیه پا مجروح کرده است.
وی افزود: صاحب مغازه با داشتن تجهیزات کنترلی کامل موجب شده بود که سارق را محبوس کند که این مهم کمک بسیار بزرگی بود.
رییس پلیس تهران و البرز اضافه کرد: با توجه به اینکه درب طلافروشی بسته شده بود و دو نفر مشتری خانم و آقا نیز داخل مغازه بودند، پلیس راهکارهای دیگری را پیش گرفت و با شگرد خاص خود توانست با مذاکره و کارهای پلیسی سارق مسلح را دستگیر کند.
وی افزود: باتوجه به اینکه احتمال می رفت که این سارق همدست داشته باشد تحقیقات در این زمینه انجام شد و همان روز همدست وی نیز دستگیر شد و تاکنون به هشت فقره جرم که اغلب سرقت بوده اعتراف کرده اند.
اکبرشاهی خاطرنشان کرد: سارقان علاوه بر اسلامشهر در شهر تهران، استانهای مرکزی، خوزستان و قزوین نیز دارای پرونده قضایی هستند.
رییس پلیس استانهای تهران و البرز همچنین با اشاره به پرونده قتل روح الله داداشی گفت: متهمان هیچ انگیزه قبلی برای قتل این مرحوم نداشته اند.
وی اضافه کرد: با کمک گفته های همراه مقتول وحفظ سه شماره خودرو این متهمان بررسی های لازم صورت گرفت و خودروی مذکور و هویت مالک آن توسط پلیس مشخص که خودرو متعلق به برادر ضارب است.
اکبرشاهی گفت: با پیگیریهای متعدد صاحب خودرو پیدا شد و به ترتیب دو نفر اول کمتر از ۱۵ساعت بعد از قتل دستگیر و نفر سوم نیز کمتر از ۲۴ساعت درحین فرار ازشهر در میدان امام خمینی(ره) کرج دستگیر شد.
وی افزود: در بررسی و تحقیقات انجام گرفته ازسوی مأموران مشخص شد که سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید با فردی به نام روح ا… داداشی که از ورزشکاران و قهرمانان نامی کشور است درگیری لفظی پیدا کرده اند و به درگیری فیزیکی پرداختند.
رييس پليس استانهاي تهران و البرز ادامه داد: با مجروح شدن روح ا... داداشي شهروندان بلافاصله او را به بيمارستان شهيد مدني كرج انتقال مي دهند اما متأسفانه به علت شدت جراحات وارده و پاره شدن شريان هاي حياتي تلاش كادر پزشكي براي نجات وي بي نتيجه مي ماند. ك/۲