به گزارشافکارنیوز،در این ایام که نزدیک به نوروز است، مراکز خرید مختلف مورد توجه همه‌ مردم این شهر قرار گرفته است. در این میان، مرکز خرید عبدل‌آباد در جنوب شهر به عنوان یکی از مراکز خرید ارزان برای قشر ضعیف جامعه شناخته شده است.

چند قدم مانده به این بازار، شلوغی جمعیت به چشم می‌خورد و صدای دستفروشانی که فریاد می‌زنند و اجناس خود را تبلیغ می‌کنند به گوش می‌رسد.

در این خیابان که به عنوان بازار پارچه و لباس شناخته شده است، همه نوع اجناس در دستان کودکان و جوانان دستفروش دیده می‌شود که فریاد می‌زنند: «ماهی شب عید این‌ور بازار، لاک‌پشت و مار دارم بیاید این‌ور بازار…»

مارهای زنده‌ای که با طول ۵۰ سانتی‌متر در شیشه‌های استوانه‌ای که حدود دو سوم آن را آب تشکیل می‌دهد حرکت می‌کنند، به قیمت ۲۰ هزار تومان به حراج گذاشته شده است.

در کنار این مارها، لاک‌پشت‌های کوچک و بزرگ نیز در شیشه‌های حبابی شکل و ماهی‌های ریز داخل ظرف‌های بزرگ قرمز رنگ نیز به فروش می‌رسد.

در این میان، کودکانی که دست در دست مادرانشان حرکت می‌کنند، با شگفتی و هیجان دست مادرانشان را کشیده و به تماشای مارها و لاک‌پشت‌ها می‌ایستند. فروشنده درحالی که فریاد می‌زند و این حیوانات آبزی را تبلیغ می‌کند، مراقب کودکانی است که به تماشای این منظره ایستاده‌اند.

یکی از خریداران که پسر جوانی است با لهجه ترکی می‌گوید: «من این مار را برای آکواریوم تهیه می‌کنم.»

کودکانی که با هیجان به تماشای این منظره ایستاده‌اند، از مادران خود می‌خواهند لاک‌پشت‌های کوچک را خریداری کنند ولی از خرید این مارها وحشت دارند و مدام از دلیل فروش‌ و نحوه نگهداری این مارها سؤال می‌کنند.

فروشنده که در وسط این خیابان بساط کرده است، دلیل خود را از فروختن این مارها و لاک‌پشت‌ها، بازار داغ ایام نزدیک به نوروز عنوان‌ می‌کند.

چند قدم جلوتر از این، حیوانات زنده ماهی‌های بزرگ صید شده، روی چرخ برای سفره‌های شب عید فروخته‌ می‌شوند، که طبق سنت ایرانی‌ها پختن ماهی در شب عید شگون دارد.

یکی از فروشندگان پیر با زبان ترکی در مورد این بازار می‌گوید: «هر چیزی در این بازار به فروش می‌رسد.»

کمی جلوتر، آجیل روی چرخ‌ها دیده می‌شود. سمت راست نیز مرد درشت اندامی ایستاده که لوازم‌ آرایش با مارک‌های معروف را روی میز چیده و به قیمت ارزان به فروش گذاشته است.

در این خیابان کودکان، جوانان و حتی مردهای مسنی هستند که دستفروشی می‌کنند.

آن طور که برخی از فروشندگان میگویند، همه خریداران این خیابان افراد کمتوان و ضعیف نیستند، بلکه گاه افرادی از مرکز و شمال شهر نیز به چشم میخورند که در حال خرید از این دستفروشان و مغازهداران هستند.