چرا هنوز اوباما پیروزی نتانیاهو را تبریک نگفته است؟

به گزارش افکارنیوز، کاخ سفید برخلاف کانادا و انگلیس، به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به دلیل پیروزی در انتخابات پارلمانی تل‌آویو که روز سه‌شنبه هفته جاری برگزار شد، تبریک نگفت.
به گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، شکاف بین «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا و نتانیاهو به اندازه‌ای عمیق شده است که اوباما نه تنها به صورت مستقیم پیروزی نتانیاهو را تبریک نگفت بلکه اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کمپین انتخاباتی‌اش را نیز مورد انتقاد شدید قرار داد.

بر اساس این گزارش، اوباما روز چهارشنبه(دیروز) تأکید کرد که اظهارات نتانیاهو در خصوص اینکه در صورت پیروزی در انتخابات مانع از ایجاد دولت مستقل فلسطینی می‌شود، پیامدهایی را به همراه خواهد داشت.

طبق این گزارش، کاخ سفید روز گذشته به محض اعلام پیروزی نتانیاهو، حمایت خود از ایده تشکیل دو دولت مستقل(فلسطینی و اسرائیلی) را که در کنار یکدیگر زندگی مسالمت‌آمیز داشته باشند، اعلام کرد.

کاخ سفید همچنین از حزب لیکود به ریاست نتانیاهو به دلیل استفاده از لفاظی‌های ضد اعراب در استانه انتخابات به منظور جلب حمایت صهیونیست‌ها انتقاد کرد.

«جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد: لفاظی‌هایی که به دنبال به حاشیه راندن بخشی از جمعیت آنها صورت می‌گیرد، کاملاً نگران‌کننده و تفرقه‌آمیز است. در جریان انتخابات اخیر، نتانیاهو مواضع خود را تغییر داد و بر اساس این اظهارات، آمریکا رویکرد خود را برای پیشبرد امور ارزیابی می‌کند.

طبق این گزارش، اگر نتانیاهو به مخالفت خود با تشکیل دولت مستقل فلسطینی ادامه داد، اوباما را مجبور می‌کند که بین خودش و سیاست آمریکا برای تشکیل دو دولت مستقل فلسطینی که مورد حمایت دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات است، یکی را انتخاب کند.

بیستمین انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی که به صورت زودهنگام و در پی از بین رفتن ائتلاف حاکم برگزار شد، روز سه‌شنبه ۱۷ مارس(۲۶ اسفند) برگزار شد.

بر اساس این انتخابات و نتایج اعلام شده، حزب حاکم یا حزب لیکود، به ریاست بنیامین نتانیاهو، نخستوزیر این رژیم، بیشترین کرسیها را به دست آورد.