واکنش سخنگوی کاخ سفید به تاثیر انتخابات رژیم صهیونیستی بر مذاکرات

به گزارش افکارنیوز، «جاش ارنست» در نشست خبری روز چهار شنبه به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داد.

این نشست خبری برخلاف نشست‌های خبری معمول که در سالن کنفرانس کاخ سفید برگزار می‌شود در مسیر حرکت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به شهر کلیولند در ایالت اوهایوی آمریکا برگزار شد و در این مسیر بود که جاش ارنست به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داد.

سخنگوی کاخ سفید در اظهاراتی درباره تاثیر انتخابات رژیم صهیونیستی بر مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه۱ + ۵ گفت: «فکر نمی‌کنم این مسئله تاثیر قابل توجهی روی تلاش‌های جاری ما برای حل دیپلماتیک نگرانی‌های جامعهٔ بین المللی دربارهٔ برنامهٔ هسته‌ای ایران داشته باشد.»

یکی از خبرنگاران از جاش ارنست پرسید: جمهوریخواهان آمریکا واکنش شادمانه‌ای به نتایج انتخابات اسرائیل داشته‌اند. برخی مثل «تد کروز» گفته‌اند «بنیامین نتانیاهو» برخلاف تلاش‌های دولت اوباما، در انتخابات اسرائیل پیروز شده است!

پرسش من این است که تاثیر این مسئله بر پیشگیری از تصویب تحریم‌های جدید، بدون کسب اکثریت قابل دوام در برابر وتوی رئیس جمهور، چیست؟

جاش ارنست پاسخ داد: فکر نمیکنم این مسئله تاثیر قابل توجهی روی تلاشهای ما برای حل دیپلماتیک نگرانیهای جامعه بین المللی درباره برنامهٔ هستهای ایران داشته باشد. علت این امر هم این است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل فرصت کافی در اختیار داشته است تا دیدگاههای خود را به روشنی دربارهٔ این وضع بیان کند. فکر نمیکنم رویدادهای بیست و چهارساعت گذشته تاثیری روی این مسئله داشته باشد.