به گزارشافکارنیوز،این مقام انتظامی به شهروندان و مسافران نوروزی توصیه کرد: در داخل سالن فرودگاه، مراقب اموال و وسایل همراه مانند گوشی تلفن همراه، لپ تاپ، کیف دستی و ساک که در کنار خود قرار می دهند، باشند؛ هنگام ورود به سالن ترمینال و نیز عبور از گیت های بازرسی از همراه داشتن بار همراه خود مطمئن شوند.


سرهنگ حسن مهری به تشکیل قرارگاه ابوذر در ستاد پلیس فرودگاه های کشور به مناسبت تعطیلات نوروز اشاره کرد و گفت: این قرارگاه از ام(۲۷ اسفندماه) تا ۱۵ فروردین ۹۴ به صورت شبانه روزی بر کلیه فعالیت ها و اقدامات انتظامی فرودگاه های سراسر کشور نظارت می کند.

وی با اشاره به افزایش سفرهای نوروزی از طریق خطوط هوایی با اعلام اینکه پلیس مستقر در کلیه فرودگاه های کشور درآمادگی کامل به سرمی برند، گفت: ماموران این یگان از امروز تا پایان تعطیلات در دو شیفت با تمام توان و امکانات آماده خدمت رسانی به مردم هستند.

فرمانده پلیس فرودگاه های سراسر کشوربه هماهنگی با پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ جهت حضور پررنگ تر به منظور روان سازی ترافیک ایام تعطیلات در حوزه فرودگاه مهر آباد اشاره کرد و افزود: همچنین ایستگاه پلیس راهنمایی و رانندگی فرودگاه امام(ره)، بحثروانسازی ترافیک این حوزه را برعهده دارد.

این مقام انتظامی، پیک ترافیک فرودگاه های کشور را روزهای۲۷ اسفند الی ۲ فروردین و نیز ایام ۶،۷، ۱۴ و ۱۵ فروردین ماه عنوان کرد.

سرهنگ مهری به فعالیت ۲۴ ساعته ستاد ترخیص فرودگاه امام(ره) در نوروز ۹۴ اشاره کرد و گفت: به منظور رفاه حال شهروندان، پلیس راهور این فرودگاه ۲۴ ساعته آماده ارائه خدمت است و هموطنان در صورت توقیف خودرو می توانند با ارائه مدارک مالکیت خودرو در هر ساعت شبانه روز به این ستاد مراجعه کنند.

وی به تشکیل تیم های بازرسی جهت ارزیابی عملکرد کارکنان پلیس فرودگاه ها در تعطیلات نوروز اشاره کرد و گفت: به صورت غیر مترقبه عملکرد کارکنان را نظارت کرده و کسانی که دارای عملکرد مثبت باشند، مورد تشویق قرار می گیرند.

این مقام انتظامی از تقویت ماموران پلیس مستقر در ترمینال ها، گیت های بازرسی، مدخل های ورودی و خروجی و نیز افزایش گشت های خودرویی و موتوری در سطح حوزه استحفاظی فرودگاه در این ایام خبر داد و گفت: به منظور پیشگیری از بروز هر گونه جرم به خصوص سرقت اموال و وسایل همراه مسافران، گشت های پیاده این پلیس، به صورت محسوس و نامحسوس در نقاط جرم خیز و پرتردد ترمینال های فرودگاه مستقر خواهند شد.

این مقام انتظامی به شهروندان و مسافران نوروزی توصیه کرد: در داخل سالن فرودگاه، مراقب اموال و وسایل همراه مانند گوشی تلفن همراه، لپ تاپ، کیف دستی و ساک که در کنار خود قرار می دهند، باشند؛ هنگام ورود به سالن ترمینال و نیز عبور از گیت های بازرسی از همراه داشتن بار همراه خود مطمئن شوند.

فرمانده پلیس فرودگاه های کشور به اقدامات پیشگیرانه و آموزشی پلیس به مسافران جهت مراقبت از وسایل شخصی اشاره کرد و گفت: شهروندان در صورت مواجهه با موارد مشکوک سریعاً ماموران پلیس مستقر در سالن فرودگاه ها را مطلع کنند.

سرهنگ مهری به مسافران نوروزی توصیه کرد: به منظور جلوگیری از هر گونه سوء استفاده های احتمالی از ارائه مدارک مسافرتی خود شامل گذرنامه، شناسنامه، گواهینامه، کارت ملی، کارت عابر بانک و… به افراد غیر مسئول جداً خودداری کنند.

وی تصریح کرد: مسافران در صورت ارائه هر گونه بسته، وسایل و امانات مشکوک از افراد ناشناس مراتب را سریعاً به پلیس گزارش نمائید و از دریافت هرگونه وسائل و بار امانتی از دیگران خودداری کنند.

فرمانده پلیس فرودگاه های کشور به فعالیت افراد سودجو همزمان با افزایش سفرها، به شهروندان اشاره و توصیه کرد: مراقب افراد سود جو که در ساعات پیک پروازها مبادرت به فروش بلیط های تقلبی در سالن فرودگاه می کنند، باشند؛ خرید بلیط از آژانس های معتبر هواپیمایی راه را بر این گونه سودجویان خواهد بست.

این مقام انتظامی با اعلام اینکه پلیس فرودگاه های کشور در ایام نوروز با متخلفان در این حوزه برخورد می کند، از مسافران خواست در صورت مواجهه و یا مشاهده افرادی که اقدام به فروش غیرمجاز بلیط، گران فروشی و… می کنند بلافاصله موضوع را به پلیس مستقر در ترمینال ها گزارش دهند تا با متخلفان برخورد قانونی شود.

وی به مسافران توصیه کرد: همچنین هنگام خرید اینترنتی بلیط از صحت آدرس اینترنتی آن مطمئن شوند و از مراجعه به شبکه های اینترنتی غیرمجاز خودداری کنند.

این مقام انتظامی ادامه داد: هنگام ازدحام جمعیت به ویژه در فرودگاه‌های شلوغ، عده‌ای از سارقان اقدام به سرقت وسایل همراه مسافران در فرودگاه یا جیب‌بری از آنان می کنند لذا به شهروندان توصیه می کنم مراقب بار همراه خود باشند؛ در سفر از حمل بار اضافه و غیرضروری خودداری کنند تا بتوانند کنترل بیشتری بر لوازم خود داشته باشند.

مهری، حضور به موقع مسافران برای انجام تشریفات پرواز در فرودگاهها، گفت: مسافران داخلی حداقل دو ساعت و مسافران خارجی حداقل سه ساعت قبل از پرواز در سالنهای فرودگاه حاضر باشند تا پلیس و سایر دستگاههای مسئول بتوانند وظایف خود را به موقع انجام دهند.

وی به کمبود تاکسی در زمان های پیک پرواز و نیز سوء استفاده افراد تحت عنوان مسافر بر شخصی و سرقت بار مسافران اشاره و به مسافران توصیه کرد: حتماً برای انتقال به سطح شهر از تاکسی ویژه فرودگاه استفاده کنند تا مشکلی برای آنها به وجود نیاید.

فرمانده پلیس فرودگاه های کشور به مسافران توصیه کرد: از گذاشتن طلا، اشیاء و وسایل قیمتی خود در چمدان ها خودداری کنند زیرا در صورت مفقود شدن یا آسیب دیدن چمدان یا وسائل همراه، شرکت مربوطه فقط برابر وزن بار خسارت پرداخت می کند.

این مقام انتظامی به مسافرانی که از طریق فرودگاه امام(ره) قصد سفر به خارج از کشور را دارند، توصیه کرد: خودروهای خود را به جهت رسیدن به پرواز در اطراف فرودگاه، بیابان و حواشی خیابان ها رها نکنند بلکه در توقف گاه هایی که از سوی فرودگاه مشخص شده، پارک کنند تا پس از برگست، مشکلی برای آنها به وجود نیاید.

فرمانده پلیس فرودگاه های کشور گفت: فرودگاه قطعا جای امنی برای انجام اقدامات مجرمانه نیست و پلیس با متخلفان برخوردی قاطع در چارچوب قانون خواهد داشت.