بد شانس ترین فوتبالیست ایرانم

به گزارش افکارنیوز، فوتبال ایران در سال ۹۳ تجربه حضور در دو تورنمنت مهم بین‌المللی را به‌ دست‌ آورد اما در هر دو سهم هاشم بیک‌‌زاده به عنوان یکی از ملی‌پوشان ثابت ایران تنها سکونشینی بود چون در آستانه هر دو تورنمنت مصدومیت به سراغش آمد تا غایب بزرگ تیم‌ملی لقب بگیرد. هاشم که به خاطر خلق و خوی استثنایی میان همه فوتبالی‌ها چهره محبوب و دوست ‌داشتنی محسوب می‌شود در آخرین روزهای سال ۹۳ حرف‌های متفاوتی به زبان آورد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

رسیدیم به آخرین روز سال ۹۳، نظرت چیست؟
یک سال پیر شدیم، همین(با خنده).

اما ظاهرت این را نشان نمی‌دهد؟
همه چیز به ظاهر نیست، به دل است. شاید قیافه من هاشم بیک‌‌زاده تغییری نداشته اما باید از دلم بپرسید که در این یک سال چه کشیده است.

چه کشیده که این قدر ناراحتت کرده؟
سختی‌های زیادی کشیدم که شاید در چند و چون بخشی از آن باشید. وقتی بازیکن ثابت تیم‌ملی باشی و در آستانه دو تورنمنت مهم فوتبال دنیا مصدوم شوی و نتوانی بازی کنی خودش بزرگترین عذاب دنیاست. شاید باورتان نشود اما آن چند روز قبل از جام‌جهانی‌ و بعد هم یک هفته قبل از جام ملت‌ها باعثشد من از درون ۱۰۰ سال پیر شوم.

قبل از جام‌جهانی‌ سوژه تقابل تو با لیونل مسی خیلی سرو صدا به راه انداخت.
اوایل برای خود من هم جالب توجه بود اما یکسری از افراد که همواره دنبال سوء‌استفاده از شرایط هستند کار را به جایی رساندند که نه تنها خودم بلکه خانواده‌ام نیز تحت‌الشعاع قرار گرفته بودند و این کار خوبی نبود.

در بازی با آرژانتین وقتی روی نیمکت بودی چه حسی داشتی؟
حس عجیبی بود به خصوص در آن دقیقه که مسی گل زد و باعثشکست ایران در دقیقه ۹۰ بازی شد. انگاری دنیا روی سرم ویران شد چون حق ما نه تنها باخت که مساوی هم نبود و باید آرژانتین را می‌بردیم.

اگر بازی می‌کردی مأمور مهار مسی بودی؟
نمی‌دانم اما این را می‌دانم که اگر بازی می‌کردم اجازه نمی‌دادم مسی گل بزند(با خنده).

چرا این قدر زیاد مصدوم می‌شوی؟
دلیلش را نمی‌دانم اما در کل به قسمت و تقدیر خیلی اعتقاد دارم و این هم تقدیر پروردگار الهی بود برای من. با فاصله بدشانس‌ترین فوتبالیست ایران هستم و کسی هم نمی‌تواند این لقب را از من بگیرد اما با این حال هیچ وقت شکر خدا را فراموش نمی‌کنم چون تا همین جا هم که رسیدم لطف و عنایت او بوده است.

هاشم بیک‌‌زاده پدر خوبی است؟
تیام و تیارا باید جواب این سؤال شما را بدهند اما تا آنجا که به من مربوط است سعی کردم وظایفم را به عنوان پدر به خوبی انجام بدهم گرچه بیشتر مواقع به خاطر حضور در اردوها و مسابقات در منزل نیستم و همسرم جور من را می‌کشد.

رابطه‌ات با بچه‌ها چطور است؟
خیلی با هم صمیمی هستیم. شاید بد نباشد بدانید وقتی در اوج خستگی و اعصاب‌خردی می‌رسم خانه با دیدن اولین لبخند تیام و تیارا تمام خستگی از بدنم خارج می‌شود و همه چیز را فراموش می‌کنم. این همان لذت پدر بودن است که امیدوارم همه آن را بچشند.

پس عیدی خوبی هم به آنها می‌دهی؟
الان سال‌‌هاست در حسرت بودن در جشن‌های نوروزی و سال تحویل در دل‌مان مانده چون همیشه درگیر اردو و مسابقات بودیم تا کمتر در کنار خانواده باشیم. امسال هم که قرار است در لحظه سال تحویل روی هوا باشیم اما دروغ چرا همیشه سعی می‌کنم بهترین عیدی‌ها را برای‌شان تهیه کنم.

آرزوی هاشم بیک‌‌زاده برای سال ۹۴؟
در ابتدا از خداوند براي همه ايرانيها، پدر، مادر و خانوادهام آرزوي سلامتي و لب خندان دارم. آرزوي بعديام اين است كه شرايطي رقم بخورد تا مشكلات معيشتي همه حل شود و بعد هم اينكه با استقلال و تيمملي در تمامي رقابتها موفق باشم و دينم را به طرفداران ادا كنم.