خط و نشان دمشق برای آمریکا

به گزارش افکارنیوز، سرنگونی یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی به وسیله ارتش سوریه نشان می‌دهد که سوریه خطوط قرمزی برای آمریکا در زمینه استفاده از حریم هوایی این کشور به منظور مقابله با داعش تعیین کرده است.

پایگاه خبری «العهد»، گزارش داد بعد از اینکه سوریه به آمریکا اجازه داد که از حریم هوایی‌اش برای مقابله با داعش استفاده کند، اقدام اخیر ارتش سوریه نشان می‌دهد که خطوط قرمزی در این زمینه برای آمریکا ترسیم شده است.

پیشتر ارتش ایالات متحده اعلام کرده بود که ارتباطش را با یکی از هواپیماهای بدون سرنشین خود در نزدیکی استان لاذقیه و در شمال غرب سوریه از دست داده‌ است.

یک منبع در ارتش سوریه اعلام کرد که هواپیمای آمریکایی در منطقه‌ای سرنگون شده که در تصرف ارتش سوریه است و خبری از گروهک تروریستی داعش در این منطقه وجود ندارد.

با وجود اینکه آمریکا ادعا می‌کند که در حملاتش به مواضع داعش در خاک سوریه با دمشق هماهنگی ندارد، سوریه اعلام کرده که از طریق دوستانش در عراق اطلاعاتی از عملیات‌های آمریکا دریافت می‌کند.

یک منبع نظامی و گروه موسوم به سازمان دیدهبان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که این هواپیما دهها کیلومتر دورتر از مواضع داعش سرنگون شده و اقدام سوریه نشان میدهد که پیام واضحی به واشنگتن میدهد که اجازه نخواهد داد حریمهواییاش به راحتی نقض شود.