آنچه رهبری در خشت خام می‌بینند

به گزارش افکارنیوز، ابراهیم کارخانه‌ای نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با توصیه اکید به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای جهت مراقبت از تنگه‌های احد هسته‌ای، گفت: مذاکره‌کنندگان کشورمان هوشیار باشند که دشمن شمشیر خود را از معبر غفلت از رهنمودهای رهبری وارد نسازد.

وی با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها درصددند تحت عناوین کلی «چارچوب سیاسی»[Political Framework] و «تفاهم سیاسی»[Political Understanding] مذاکرات را دو مرحله‌ای کنند، خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها در صددند که تا تاریخ چهارم یا ۱۱ فروردین تحت همین عناوین کلی به یک توافق کلی دست یابند.

کارخانه‌ای در ادامه گفت: این در حالی است که رهبر معظم انقلاب تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای را از دو مرحله‌ای شدن مذاکرات تحت عناوین کلی برحذر داشته‌اند و فرموده‌اند که توافق باید در یک مرحله و به صورت شفاف و واضح و غیرقابل تفسیر برای طرفین باشد، یعنی همانگونه که تعهدات ایران شفاف، واضح و تفسیر ناپذیر است، تعهدات طرف مقابل نیز باید همینگونه باشد.

وی با یادآوری توافق کلی میان ایران و ۱ + ۵ در سوم آذرماه سال ۹۲ در ژنو، گفت: قرار بود طی یک سال پس از آن دو طرف به جزئیات بپردازند و در سوم آذر ۹۳ بر روی آن توافق کنند اما دوباره ۱ + ۵ با به‌کارگیری عناوین و واژگان کلی مسأله تفاهم یا توافق کلی را مطرح می‌کنند.

کارخانه‌ای در تشریح دومین نیرنگ آمریکایی‌ها بیان داشت: دومین خدعه آمریکایی‌ها تعلیق برخی از تحریم‌ها و تداوم برخی دیگر است تا در یک دوره طولانی‌مدت بر اساس آنچه آنها اطمینان از فعالیت‌های غیر صلح‌آمیز ایران می‌خوانند تحریم‌ها را به مرور لغو کنند.

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر لغو یکباره تحریم‌ها گفت: مذاکره‌کنندگان کشورمان باید مراقب این نقشه آمریکایی‌ها باشند که نادیده انگاشتن هرکدام از این موارد، غفلت از تنگه‌های احد هسته‌ای است.

رئیس کمیته هستهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آنچه رهبر حکیم و فرزانه انقلاب در خشت خام میبینند سیاسیون عالم در آینه هم نمیبینند، افزود: بر همین اساس که رهبر انقلاب در طول ۲۵ سال زعامتشان تمامی توطئههای استکبار را به صورت پیشدستانه شناسایی و هوشمندانه خنثی کردهاند.