نمره دنیا مالی به شورای شهر

به گزارشافکارنیوز،احمد دنیا مالی با بیان این که به عملکرد شورای چهارم در سال ۹۳ نمره بین ۱۲تا۱۵می دهم گفت: معتقدم شورای امسال درحوزه تضارب آرا که موجب رشد و شکوفایی می شود خوب بوده اما درحوزه مدیریت هنوز جوان است.

رییس کمیسیون عمران یکی از اعضایی است که در سال گذشته به شهرداری تهران تذکر کتبی نداده است. او در این باره گفت: تذکر برای آدم‌هایی است که نمی‌توانند مشکلات را حل کنند. این خیلی بد است که من قبل از اینکه مشکلی را با شهرداری مطرح کنم بیایم آن را در صحن بگویم. حرفه‌ای‌اش این است که من قبلش به مدیر مربوطه بگویم، بنویسم و پیگیری بکنم و تلاش کنم این مشکل حل شود و … اما اگر یک جایی دیدیم شما دارید اهمال می‌کنید، حتما باید تذکر داد. به اضافه اینکه من می‌دانم وقتی یک مشکلی پیش می‌آید به چه کسی زنگ بزنم و از طریق چه کسی پیگیری کنم تا مشکل حل ‌شود.

یکی از اخباری که به نقل از وی در سال ۹۳ منتشر شد، آمار رسمی خودکشی در ایستگاه های مترو بود. در سال های گذشته هرگز چنین آماری منتشرنشده بود وآمارهایی که در این زمینه وجود داشته بر اساس گمانه زنی ها بود.

دنیا مالی اما اعلام کرد: ماهانه بیش از یک نفر در ایستگاه های مترو خودکشی می کند و بر اساس آماری که شرکت بهره برداری مترو در اختیار شورا گذاشته سالانه ۱۷ تا ۱۸ نفر در ایستگاه های مترو خودکشی می کنند که در حال حاضر این رقم کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه در فصل پاییز آمار خودکشی در مترو بالا می رود گفت: رونق اقتصادی در میزان کاهش خودکشی تاثیر مستقیم دارد و همچنین این آمار بر رونق ازدواج و طلاق نیز تاثیرگذار است.

دنیامالی برای کاهش آمار خودکشی در مترو پیشنهاد ایجاد دیوار های شیشه ای حائل میان ایستگاه و ریل قطار را داد و گفت: ما از لحاظ بودجه و دانش مهندسی مشکلی در این زمینه نداریم و به طور جد اجرایی شدن آن را پیگیری می کنیم.

یکی دیگر از اخبار پر حاشیه ای که در حوزه شهری از سوی دنیا مالی مطرح شد پولی شدن برخی از معابر پایتخت بود که هنوز در حال بررسی در کمیسیون تخصصی است.

او در یکی از جلسات علنی شورای شهر پیشنهاد ایجاد معاونت محیط زیست در شهرداری را داد و گفت: باید تدبیری صورت گیرد تا معاونتی تحت عنوان معاونت محیط زیست راه‌اندازی شود و این معاونت می‌تواند از ادغام معاونت عمرانی و حمل و نقل و یا معاونت خدمات شهری باشد.

دنیا مالی همچنین در سال ۹۳ نسبت به افزایش سرطان در کودکان و نوجوانان به خصوص درکلان شهرها و شهر های صنعتی هشدار داد .