رکورد مصرف بنزین در کشور

به گزارشافکارنیوز،بنزین مصرفی کشور در ۳۶۰ روز امسال، ۲۴ میلیارد و ۹۱۲ میلیون لیتر بوده است که این مقدار از افزایش ۴۳۲ میلیون لیتری مصرف این فرآورده نفتی نسبت به مدت مشابه پارسال حکایت دارد.

بر پایه این گزارش، میانگین مصرف روزانه بنزین کشور در بازه زمانی یاد شده، ۶۹ میلیون و ۲۰۰ هزار بوده است.

بر همین اساس، سوخت مایع مصرفی کشور نیز در ۳۶۰ روز امسال، ۴۹ میلیارد و ۸۶۰ میلیون لیتر بوده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال، شش میلیارد و ۶۲۴ میلیون لیتر کاهش یافته است.

از ابتدای امسال تاکنون، ۳۶ میلیارد و ۲۵۲ میلیون لیتر نفت گاز و ۱۳ میلیارد و ۶۰۸ میلیون لیتر نیز نفت کوره در کشور مصرف شده است.

نفت گاز مصرفی کشور نسبت به مدت مشابه پارسال یک میلیارد و ۴۰۴ میلیون لیتر و نفت کوره نیز پنج میلیارد و ۲۲۰ میلیون لیتر کاهش یافته است.

میانگین مصرف روزانه فرآورده نفت گاز در بازه زمانی یاد شده امسال، یکصد میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر و میانگین مصرف روزانه نفت کوره نیز ۳۷ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر بوده است.

ارزش بنزین سوزانده شده در ۳۶۰ روز از سال ۹۳ با قیمت‌های امروز بنزین در بازارهای جهانی(که نسبت به ابتدای سال کاهش چشمگیری داشته است) بالغ بر ۱۲ میلیارد دلار است. متوسط ارزش بنزین دود شده در خودروهای سبک ایرانی در سال ۹۳ به میزان چشمگیری از رقم یاد شده بالاتر بوده است. قیمت بنزین در ۶ ماهه نخست سال جاری نزدیک به ۸۰ سنت در هر لیتر بوده است.

قیمت هر لیتر بنزین در بازار جهانی نزدیک به ۴۷ سنت است که با قیمت ارز دولتی ۱۲۷۰ تومان و با قیمت ارز آزاد ۱۵۳۰ تومان محاسبه میشود.