اعضای بوکوحرام همسران خود را اعدام کردند

به گزارشافکارنیوز،عناصر تندروی گروه بوکوحرام که هنگام پیشروی نیروهای ارتش فرار کرده بودند، از بیم کشته شدن زنانشان یا جدا شدن از آنان، آن ها را به قتل رساندند تا با غیرمسلمانان ازدواج نکنند.

پایگاه روزنامه الحیاة در گزارشی به نقل از شاهدان اعلام کرد: نیروهای ارتش نیجریه با پیشروی های خود، شهر باما در شمال شرق نیجریه را از عناصر بوکوحرام پس گرفتند.

" شریفاتو باکورا " یک زن ۳۹ ساله که از جمله این شاهدان است، گفت که تروریست ها گفته اند که نمی خواهند زنانشان با " کفار " ازدواج کنند.

باکورا که مادر سه فرزند است، افزود که بوکوحرام پس از اینکه از حمله به باما در استان بورنو مطلع شدند، تصمیم گرفتند به غووزا در نزدیکی باما فرار کنند اما قبل از فرار، زنانشان را به قتل رساندند تا شاهد ازدواج آنان با نیروهای ارتش نباشند.

وی افزود که عناصر بوکوحرام چهار ماه قبل همسرش را به قتل رساندند اما به این دلیل که بارداربوده، وی را مجبور به ازدواج با عناصر بوکوحرام نکردند.

بوکوحرام ده ها نفر از زنان شهر باما را به ازدواج با عناصر این گروه که در ماه سپتامبر ۲۰۱۴ باما را اشغال کردند، وادار کرده بود.

شاهدان گفته اند که کشتار زنان ده روز قبل از بازپس گیری شهر باما از اشغال بوکوحرام صورت گرفته است.

" عبدا قاسم " عضو گروه دفاع از خویش که در بازپس گیری شهر باما شرکت داشت ، گفت که ده ها نفرازاجساد زنان را با چشمان خود دیده است.