به گزارش خبرنگار ما؛ شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، عبداللهی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، حجت الاسلام ملک محمدی عضو کمیسیون فرهنگی و آلیا عضو کمیسیون امنیت ملی در محل تصویربرداری سریال ویژه ماه رمضان شبکه یک سیما در جاجرود حضور یافتند و از مراحل تولید آن بازدید کردند. آلیا نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اصل تاثیرگذاری بر مخاطبان اصل بسیار مهمی است گفت: انسان همواره در مرحله تکامل است .

ماه رمضان، ماه نزول قرآن است و تاثیرگذاری بر مخاطب نیز افزایش می یابد. وی گفت: سریال هایی با موضوعات اخلاقی و معنوی می تواند سبب تحول در مخاطب شود. عضو کمیسیون امنیت ملی با تاکید بر تنظیم زمان پخش سریال های ماه رمضان با اذان مغرب در استان های مختلف گفت: سریال های این ماه با تقویت مسائل اعتقادی جامعه می تواند برای مردم سراسر کشور تاثیرگذار باشد. شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی هم در این بازدید با اشاره به روند رو به رشد کمی و کیفی تولیدات تلویزیون گفت: از آن جا که رسالت صدا و سیما متفاوت با بقیه رسانه هاست و ابتکار بیشتری می طلبد باید در محتوای تولیدات ماه رمضان هنر بیشتری به کار گیرد.

وی همچنین نقش صدا و سیما را در جهت رشد و ارتقای فرهنگ عمومی جامعه موثر دانست. بنابر این گزارش حجت الاسلام ملک محمدی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز در این برنامه به استقبال بیش از ۹۰ درصدی مردم از سریال مختارنامه اشاره کرد و گفت: سریال هایی که بتواند مطالبات و نیازهای معنوی و تاریخی مردم را تامین کند و درجهت تحقق منویات رهبری گام بردارد سریالی فاخر است. وی بازدید نمایندگان مجلس از پشت صحنه تولیدات تلویزیون را اقدامی مثبت خواند و گفت: این امر سبب می شود تا نمایندگان با سختی های تولید اثری هنری آشنا شوند که به طور یقین در زمان تصویب بودجه صدا و سیما نیز بی تاثیر نخواهد بود.

حجت الاسلام موسوی مقدم قائم مقام سازمان صدا و سیما نیز به چهار رکن دین، اخلاق، امید و آگاهی در تولیدات صدا و سیما اشاره کرد و گفت: دین از برجسته ترین رویکردهای حاکم بر سریال های ویژه ماه رمضان است. وی گفت: فضای قرآنی و معنوی حاکم بر ماه رمضان سبب می شود مردم آمادگی بیشتری در جذب مسائل دینی داشته باشند لذا لازم است رسانه ملی نیز در این بستر موجود به این نیاز مخاطب پاسخ کافی و مطلوب دهد. وی با اشاره به محتوای دینی و اخلاقی تولیدات نمایشی گفت: براساس فضای ماه رمضان در سالهای اخیر به موضوعاتی از جمله شیطان و فرشته و بهشت و جهنم پرداخته شده که چون برای نخستین بار بوده، جرأت هنری بوده است.

وی افزود: پرداختن به این موضوعات ماورایی که با سریال او یک فرشته بود آغاز شد اگر به خوبی و درستی صورت بگیرد بازخورد خوبی خواهد داشت. قائم مقام سازمان صدا و سیما به تنوع برنامه های تلویزیون اشاره کرد و گفت: با دریافت شبکه های آی فیلم و شما از طریق دستگاه های دیجیتال در سراسر کشور سعی شده است تنوع طلبی و ذائقه های مختلف قومیت ها و مخاطبان مختلف جامعه پاسخ داده شود.

همچنین حسن گروسی معاون امور مجلس صدا و سیما نیز گفت: دعوت از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای بازدید از پشت صحنه سریال ها که با تلاش این معاونت برنامه ریزی شده اقدامی در جهت افزایش آگاهی و اطلاعات رسانه ای نمایندگان است. وی افزود: از دیگر اقدامات این معاونت، تولید هفتگی برنامه ای ۳۰دقیقه ای درباره برنامه های شبکه های معاند است که می تواند در بررسی برنامه ها و افزایش اطلاعات نمایندگان موثر باشد.

رامین عباسی زاده تهیه کننده سریال(سقوط یک فرشته) که پیش از این نیز سریال(او یک فرشته بود) را برای ماه رمضان روی آنتن برده بود گفت: سقوط یک فرشته با مضمونی عرفانی و مذهبی مطابق با آیات قرآن سعی می کند راههای سقوط و سعادت انسان را بازگو کند. وی افزود: از دو ماه پیش تولید این سریال به کارگردانی بهرام بهرامیان برای ماه رمضان در شبکه یک سیما آغاز شده است و احتمال می رود تصویربرداری آن تا روزهای پایانی ماه رمضان نیز طول بکشد.